راهپیمایی اربعین نمایش ایمان و عشق نسبت به انسانیت و آزادی

رئیس موسسه اهل بیت(ع) ترکیه گفت: راهپیمایی اربعین حسینی در کربلا بیانگر ایمان و عشق زایران نسبت به انسانیت و آزادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، «میکائیل گوزل» رئیس موسسه اهل بیت(ع) ترکیه گفت: راهپیمایی اربعین حسینی و تجمع میلیون ها مسلمان و پیروان ادیان مختلف در کربلا بیانگر ایمان و عشق زایران نسبت به انسانیت و آزادی است.

 

گوزل افزود: اولین کسی که مراسم اربعین حسینی را انجام داد. «جابر بن عبدالله انصاری» است که امیدوار بود زیارت اربعین ثواب شهدای کربلا را داشته باشد.

 

وی ادامه داد: دلیل آمیخته شدن ایمان با زندگی اجتماعی ظهور ارزشهای انسانی و برجسته کردن آنها در زندگی روزمره است.

 

رئیس موسسه اهل بیت(ع) ترکیه گفت: شیوع ویروس کرونا مانع برپایی راهپیمایی اربعین امسال شده است. ما در هرجا که باشیم با قلب هایمان به کربلا می رویم.

 

گوزل تاکید کرد: راهپیمایی اربعین حسینی  تنها برای شیعیان نیست، بلکه اهل تسنن، ارتدکس و کاتولیک نیز در آن شرکت می کنند، زیرا امام حسین(ع) تنها برای شیعیان نیست، بلکه پیروان همه ادیان و مذاهب او را دوست دارند.

 

گفتنی است، کشور عراق امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از پذیرفتن زایران کشورهای خارجی خودداری کرده است و تنها مردم سراسر عراق با تدابیر احتیاطی و پیشگیرانه راهپیمایی اربعین را به سمت کربلای معلی انجام می دهند. به همین دلیل مسلمانان به ویژه شیعیان کشورهای دیگر همچون سوئد راهپیمایی  یا کمپین اربعین را به همین منظور به راه انداختند.

کد خبر 980750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha