بافت تاریخی «روستای کوشکی» شهرستان بروجرد بازسازی می شود

قاسمی بازسازی بافت های تاریخی را از برنامه های محوری میراث فرهنگی استان دانست و افزود: بافت تاریخی روستای کوشکی به عنوان روستای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی بازسازی و مرمت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید امین قاسمی» امروز(16 مهر)  در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بازسازی بافت های تاریخی فرسوده از برنامه های محوری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان افزود: طرح بازسازی و مرمت بافت تاریخی روستای « کوشکی » شهرستان بروجرد که از شهریور ماه امسال آغاز شده است به زودی تکمیل می شود.

 

وی افزود: روستای «کوشکی» شهرستان بروجرد، یکی از روستاهای تاریخی شهرستان بروجرد و استان لرستان است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

قاسمی بیان کرد: این روستا دارای خانه‌های تاریخی، «قلعه» و «حمام خزینه‌ای» تاریخی است و قدمت این آثار مروبط به دوره‌های قاجار و پهلوی است

 

وی ادامه داد: در طرح ساماندهی و مرمت این روستا، حمام تاریخی روستا، جداره سازی دیوارهای تاریخی و تکمیل کف سازی اطراف حمام انجام می شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار کرد: برای مرمت بافت تاریخی این روستا، مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شده است.

کد خبر 980816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha