۷۷۹ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک خراسان جنوبی مراجعه کردند

عرب نژاد با بیان اینکه ۷۷۹ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک خراسان جنوبی مراجعه کردند، گفت: طی ۶ ماهه ابتدای امسال ۲۵۷ میلیون تومان هزینه برای آزمایش، سونوگرافی و یارانه به خانواده های دارای چند معلولیتی در استان پرداخت کردیم.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان بهزیستی مشاوره ژنتیک جهت انجام اقدامات تشخیصی و تعیین جهش ژنی به خانواده های چند معلولیتی است.

 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: طی نیمه نخست سال جاری پزشکان مراکز مشاوره ژنتیک به شهرستان های سرایان و فردوس که فاقد مرکز جهت انجام مشاوره بودند به صورت سیار اعزام کردیم تا به ویزیت خانواده های چند معلولیتی بپردازند.

 

 

وی با اشاره به اینکه 55 پرونده طی 6 ماهه ابتدای سال جاری در کمیته تخصصی ژنتیک بررسی شد، افزود: در این راستا بیماران متقاضی برای بهره مندی از تسهیلات آزمایشگاهی در کمیته تخصصی ژنتیک مورد بررسی قرار گرفتند و آزمایش تشخیصی جهت 53 خانواده چند معلولیتی در استان انجام شد.

 

 

عرب نژاد با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست امسال 81.4 درصد خانواده های 4 معلولیتی جهت ارجاع به مراکز مشاوره ژنتیک و انجام اقدامات تشخیصی در سطح استان تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: طی این مدت 63 درصد از خانواده های 3 معلولیتی جهت ارجاع به مراکز مشاوره ژنتیک و انجام اقدامات تشخیصی در سطح استان تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی قرار گرفتند.

 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با توجه به اینکه 779 نفر تا پایان شهریور ماه امسال به مراکز مشاوره ژنتیک استان مراجعه کردند، افزود: در این مدت 196 خانواده دارای معلول به مراکز مشاوره ژنتیک سطح خراسان جنوبی معرفی شدند.

 

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه طی 6 ماهه ابتدای امسال 257 میلیون تومان هزینه برای آزمایش، سونوگرافی و یارانه به خانواده های دارای چند معلولیتی در استان پرداخت کردیم، ادامه داد: در این راستا 349 نفر در خراسان جنوبی یارانه دریافت می کنند و 193 نفر از تسهیلات آزمایشگاهی و 250 نفر از تسهیلات سونوگرافی بهره مند شدند.

 

 

 

کد خبر 980820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha