۲۸۱ نفر کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان جان باختند

دانایی ازافزایش مبتلایان کرونا در سمنان در روزهای اخیر خبردادو گفت:تاکنون ۲۸۱ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« نوید دانایی» در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا ضمن بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد افزایش ابتلاء اقشار مردم به کرونا ویروس در مناطق تحت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستیم گفت: تاکنون ۲۸۱ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان براثر کرونا جان خود را از دست دادند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تشدید روند بیماریابی در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبردادو افزود: نمونه‌گیری از مراکزی که تجمع در آن مناطق قابل‌توجه است، افزایش  خواهد یافت.

 

 به گفته وی هفته‌های آینده به‌احتمال فراوان شاهد افزایش بستری‌ها با علائم مثبت ابتلاء به کرونا ویروس در استان سمنان خواهیم بود.

 

دانایی روند گردش ویروس در استان سمنان را  شدید عنوان کردو افزود: هفته‌های بدی از حیث ابتلاء و یا بستری اقشار مردم استان به کرونا ویروس را شاهد خواهیم بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: از هم‌اکنون در صورت افزایش ابتلاء اقشار مردم به کرونا ویروس، برای راه‌اندازی تخت‌های جدید بیمارستانی تدابیری اندیشیده شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه کارمندان دستگاه‌های اجرایی که با مجوز پزشک، ابتلاء به کرونا ویروس شدنشان تائید یا مشکوک به کرونا هستند باید ۱۴ روز قرنطینه شوند ادامه داد: این کارمندان باید از حضور در ادارات منع شوند و مدیران برای مجوز مرخصی استعلاجی این کارکنان دولت اقدام کنند.

 

دانایی خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت تمام از سوی اقشار مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس  شد وافزود: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و گزارش‌هایی وجود دارد که باوجود بیانات رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس، اما آئین‌های سوگواری به‌صورت رسمی و غیررسمی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی از نقاط استان سمنان در حال برگزاری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: از برگزاری هرگونه مراسم و گردهمایی که بدون دستورالعمل‌های بهداشتی جلوگیری خواهد شد.

 

وی با تأکید براینکه مراقبت از خود و خانواده می تواند در کاهش شیوع این ویروی مناسب باشد  ادامه داد: باید همگی تلاش کنیم که فرآیند انتقال ویروس را قطع کنیم.

 

دانایی تصریح کرد: به منظور کاهش میزان شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا نسبت به کاهش برگزاری جلسات بزرگ و یا کوتاه کردن آن و همچنین رعایت نکات بهداشتی و نظافت شخصی اقدام کنیم.

 

کد خبر 980860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha