اربعین خروش آزادی خواهی در برابر ظلم و ستم

اربعین و شکوه حضور عاشقان حسینی خروش آزادی خواهی در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی جهان است که امسال این عظمت و همبستگی بین المللی در فضای مجازی به تصویر کشیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، اربعین حسینی گذر 40 روزه از قیام کربلا و جلوه گاه و نمایشگاه عاشقان دلسوخته آن حضرت که فراتر از مذهب و دین شده و افراد زیادی از گرایش های مختلف دینی و مذهبی در کل دنیا این محبت خود را به نمایش می گذارند.

 

پیاده روی اربعین در سال های گذشته تصویر روشنی از دوستداران امام حسین علیه السلام داشت اما امسال ملاحظات شیوع ویروس کرونا این حرکت عظیم را در فضای حقیقی متوقف اما در فضای مجازی و دل های مسلمانان به تکاپو انداخت.

 

اربعین و شکوه حضور عاشقان حسینی خروش آزادی خواهی در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی جهان است که امسال این عظمت و همبستگی بین المللی در فضای مجازی به تصویر کشیده می شود و عاشقان مکتب حسینی با سلیقه، سن، دین، مذهب و تفکرات متفاوت این ارادت را در برابر ظلم و ستم به نمایش می گذارند.

 

فضای اینستاگرام از روزها قبل حال و هوای اربعین گرفته که گاهی خاطرات سال های گذشته مرور می شود و گاهی در مدح و عظمت قیام سالار شهیدان محتواهای مذهبی و فرهنگی منتشر می شود و فضای مجازی در سایر شبکه های اجتماعی نیز دارای این چنین شور و حالی شده است.

 

فضای شهرها نیز به همت مدیریت شهری، هیات های مذهبی و کسبه با نصب پرچم و پخش مداحی یک حال دیگری پیدا کرده و اما به عشق حسین یک سال صبر خواهند کرد و در آینده شکوه عظمت اربعین را به جهانیان نشان می دهند.

 

*پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان است

 

جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان با اشاره به حرمت عظیم مردم دنیا در روز اربعین گفت: پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان است

سرهنگ پاسدار «علی مقوا ساز» درس های مکتب امام حسین علیه السلام را از عوامل خروج از ظلم بیان کرد و افزود: در این مکتب همه اقشار و گروه های سنی به میدان آمده اند و در این مسیر همواره همه مردم به صحنه می آیند که در پیاده روی اربعین هم همین موضوع را می بینیم.

 

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان است خاطرنشان کرد: حاضرین در این دستگاه همه خواهان برپایی صلح و عدالت بوده و از ظلم بیزارند.

 

پیاده روی اربعین در سال 99 جای خود را در جهاد فرهنگی در فضای مجازی داده و همه گروه های سنی و تفکرهای جهان در این بستر نقش خود را ایفا می کنند تا اینکه حرکت اربعین امسال در تاریخ به ثبت برسد و همه مقدمه ظهور منجی باشد.

 

*فعالیت های اربعین هیات های مذهبی در فضای مجازی

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: فعالیت های اربعین هیات های مذهبی در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری است.

 

حجت الاسلام «رحمت الله اروجی» با اشاره به شرایط خاص و لزوم کنترل بیماری کرونا افزود: ایستگاه های صلواتی و موکب های در سطح شهر تحت نظارت و فعالیت هیات های مذهبی نیستند و افراد حقیقی اقدام به برپایی ایستگاه ها کرده اند.

 

وی یادآورشد: فعالیت های حضوری مثل پیاده روی و برپایی موکب به دلیل شیوع بیماری کرونا مجاز نیست و نیاز به همکاری مردم برای کنترل این رفتار سلیقه ای و نظارت دستگاه های اجرایی است.

 

*توزیع بسته های بهداشتی در راستای نیت واقفان

 

مدیربازرسی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان به ممنوعیت برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: مراسم های این روز در مکان های بسته برگزار نخواهد شد و نباید ایستگاه های صلواتی برپا شود.

 

«حمید بخشی» با بیان اینکه بر فعالیت های فرهنگی بقاع متبرکه استان نظارت می شود، خاطرنشان کرد: متولیان این مراکز دینی و مساجد باید اصول بهداشتی را برای حفظ جان مردم رعایت کنند و در صورت تخلف با آن ها برخورد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از درآمد موقوفات اربعین برای تهیه بسته های بهداشتی استفاده می شود و این حمایت ها در اختیار نیازمندان و عموم مردم قرار خواهد گرفت و البته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همراه با خیرین و فعالان فرهنگی بقاع متبرکه بسته های معیشتی نیز آماده کرده و توزیع کرده است.

 

کد خبر 980911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha