اربعین حسینی یکی از ستون های مستحکم ولایت است

حجت الاسلام اجرایی ضمن بیان اهمیت اربعین با اشاره به بیانات جوادی آملی در زمینه اربعین گفت: همانطور که نماز ستون دین ما است ، اربعین هم یکی از ستون های مستحکم ولایت شمرده شده است .

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی  امام جمعه شهرستان هرسین ضمن تسلیت ایام اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: موضوع اربعین بسیار مهم در فرهنگ تشیع بوده و این عنوان "زیارت اربعین" به زمان امام صادق (ع) برمی گردد که با وجود ترس از حکومت ظالم، ولی مردم از امام سوال می کردندو با این وجود که ترس هست و خبر چین ها و عوامل حکومت وجود دارند ایا ما به زیارت حضرت سید الشهدا سفر کنیم و حضرت می فرمودند بروید این در حالی بود که فقهای شیعه در مسئله  حج یکی از شرایط استطاعت را این می دانند باید امنیت باشد اگه امنیت نباشد استطاعت محقق نمی شود.

 

وی افزود: اما در مورد زیارت سید الشهدا حتی با نبود امنیت مردم را ترغیب به زیارت می کردند ‌ و به هر حال استحقاق زیارت ابا عبدلله و تکرار زیارت آن بزرگوار جزء مسائلی می باشد که در فرهنگ تشیع وجود دارد یعنی در زمان امام صادق(ع) با شرایط دشواری که وجود داشت، برای حفظ فرهنگ شیعه در آن زمان می بایست از جان می گذشتند تا این فرهنگ را احیاء کنند.

 

امام جمعه هرسین  به روایتی از امام عسگری اشاره کرد و گفت: نشانه های انسان مومن ۵ مورد و یکی از آن زیارت اربعین است ، دراین ۵ مورد علامت آمده  که اولین علامت ؛۵۱ رکعت نماز ، دوم زیارت اربعین ، سوم انگشتر به دست راست کردن ، چهارم پیشانی بر خاک نهادن و پنجمین مورد بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن است.

 

وی تصریح کرد: اهمیت فرضیه اربعین و توجه ویژه عالمان به این قضیه در بیان جوادی آملی آمده ،همانطور که نماز ستون دین ما شمرده شده اربعین هم یکی از ستون های مستحکم ولایت است اربعین شاید بنایی است که جان تازه ای  به تشیع بدهد.

 

حجت الاسلام اجرایی به اهمیت واژه اربعین اشاره کرد و گفت: واژه اربعین در ادبیات اسلامی به معنای چهل می باشد و جایگاه برجسته ای دارد و روایاتی در زمینه ی عدد چهل موجود بوده و بسیار مهم است. توصیه ی ما این بوده زیارت اربعین خوانده شود و از خداوند می خواهیم ما را دنباله رو امام حسین قرار دهد.

کد خبر 980986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha