اربعین نماد شکوه دلباختگان امام حسین(ع) و رمز پیروزی حق بر باطل است

مروارید با اشاره به اینکه اربعین زمینه ‌ساز ظهور امام عصر(عج) می‎ شود، گفت: اربعین حسینی تجلی قدرت مدنی محمدی، نماد شکوه و عظمت عاشقان و دلباختگان محبوب قلبها حضرت امام حسین(ع)، رمز پیروزی حق بر باطل و همچنین راز ماندگاری نهضت عاشورا است.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین امام حسین(ع) با بیان اینکه اربعین به نماد و محلی برای اظهار قدرت اسلام تبدیل شده است، گفت: پیام اربعین و فلسفه شهادت شاه دین این است که مرگ سرخ به از زندگی ننگین بوده، نه باید ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه اربعین، دانشگاه و درس آگاهی ‌بخشی و نجات بشریت است و امام حسین(ع) آزادگی و عزت بشریت را به عالم آموخت و از این حیث حق بزرگی بر بشریت دارد، افزود: راه امام حسین(ع) راه عزت، ظلم ‌ستیزی، مقاومت در برابر ظالم و ستمگر و راه عدالت است.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین زمینه ‌ساز ظهور امام عصر(عج) می‎شود و پرچم «یا لثارات الحسین(ع)» در جای جای کره زمین برای نجات بشریت برافراشته خواهد شد، گفت: امام حسین(ع) خون خود، یاران و فرزندانش را داد تا بشریت و همه بندگان خدا را از جهالت و ذلت نجات دهد.

 

مروارید اربعین را یادواره ای از پیروزی ها و قهرمانیهای خاندان امام حسین(ع) به خصوص ام المصائب حضرت زینب و امام سجاد(ع) عنوان کرد و ادامه داد: اربعین حسینی؛ تجلی قدرت مدنی محمدی، نماد شکوه و عظمت عاشقان و دلباختگان محبوب قلبها حضرت امام حسین(ع)، رمز پیروزی حق بر باطل و همچنین راز ماندگاری نهضت عاشورا است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در اربعین اهل بیت(ع) هدف و آرمان امام حسین(ع) را کامل کردند، گفت: اربعین خاستگاه امت اسلامی و بهترین فرصت برای شناخت و کسب معرفت از امام حسین(ع) است.

کد خبر 981063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha