​وقف باید در راستای دین  و خدمت در راه خدا باشد

آیت الله نورمفیدی با تاکید به نیت واقفان گفت: وقف باید در راستای دین و خدمت در راه خدا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ١٨ مهر) در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: امسال پیروان خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) که در ایام اربعین از سراسر عالم به سوی کربلا  می آمدند  از این زیارت محروم بودند اما اهل عراق برنامه اربعین را با شکوه و عظمت برگزار کردند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: در منطق تشیّع زیارت جایگاه ویژه ای دارد و بسیار حائز اهمیت است و حقیقت زیارت این است که خود را با پیشوا دین بسنجیم و از سیره معصومین(علیم السلام) الگو بگیریم.

 

آیت الله نورمفیدی به اهمیت زیارت امام حسین (علیه السلام) اشاره کرد و ابراز داشت: زیارت امام حسین(علیه السلام)خصوصیت خاصی دارد و نور الهی برای زائرانی که در کربلای معلی مشرف می شوند متجلی است.

 

وی تاکید کرد: اجتماع اربعین یک اجتماع جهانی است و جلوه ای از محبت  شیعه به خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) به ویژه امام حسین (علیه السلام) را نشان می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: دهه آخر ماه صفر  به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است و نخستین واقف در دین اسلام رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) بود.

 

آیت الله نورمفیدی ابراز داشت: وقف یک سنت مؤکد اسلامی است و انسان با وقف از تعلقات دنیا دل می کند و مقداری از آن چیزی که دارد برای رضای خدا وقف می کند و این امر  موجب خدمات اجتماعی می شود.

 

وی به نیت وقف تاکید کرد و ابراز داشت: وقف باید در راستای دین خدا و خدمت در راه خدا قرار گیرد.

 

امام جمعه گرگان گفت: پرونده عمل انسان با فرزند صالح، علمی که مردم از آن استفاده می کنند و صدقه جاریه پس از مرگ باز می ماند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تحولات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  تاکید کرد: مناظره بین دو نامزد رئیس جمهوری پخش شد بسیاری از مشکلات و گرفتاری های آمریکا را نمایان کرد.

 

وی افزود: هفتاد و سه بار در این مناظره ترامپ حرف های رقیب خود را رد کرد و این در حالی است که از نظر فرهنگ اسلامی نباید حرف کسی که در حال سخن گفتن است را قطع کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در  گلستان خاطرنشان کرد: از سویی دیگر در این مناظره رقیب انتخاباتی ترامپ بیان کرد که وی یک دلقک است و تاحال 20 هزار دروغ گفته است.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: این مناظر نشانه افول آمریکا است و آبروی آمریکایی ها را در دنیا برد و هر دو نامزد و مردم آمریکا بازنده این جریان انتخابات بودند

 

کد خبر 981237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha