راه اندازی خیمه گاه «کتاب اربعین» در شیراز

جعفری گفت: همزمان با برپایی خیمه‌گاه اربعین در موکب «احمد ابن موسی(ع)» شهرداری شیراز خیمه گاه «کتاب اربعین» نیز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (جمعه 18 مهر) از راه اندازی خیمه گاه «کتاب اربعین» خبر داد و به خبرنگاران گفت: همزمان با برپایی خیمه‌گاه اربعین در موکب «احمد ابن موسی(ع)» شهرداری شیراز این خیمه گاه کتاب نیز راه اندازی شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: موکب «احمد ابن موسی(ع)» شهرداری شیراز به عنوان یکی از بزرگترین موکب های کشور در مرز شلمچه هر ساله به ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران پیاده اربعین حسینی می پرداخت.

وی اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا فرصت و توفیق برپایی موکب در مرز نشد اما به صورت نمادین و در فضایی حدود 300 متر مربع برپا شده است و فعالیت هنری و فرهنگی در آن برگزار می شود.

جعفری با اشاره به برپایی خیمه گاه «کتاب اربعین» در سال گذشته در این موکب در مرز شلمچه بیان کرد: سال گذشته کتابخانه در گردش برای زائران و مسابقه کتابخوانی «چله نشین عشق» نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: برپایی خیمه گاه «کتاب اربعین» امسال با کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برای شیراز نیز مقارن شده است سامانه «آزمون آنلاین کتابخوانی» که به صورت آزمایشی فعالیت خود را از ابتدای سال  آغاز کرده است در این خیمه گاه آغاز به کار کرد.

جعفری اعلام کرد: تا پایان ماه صفر آزمون «چله نشین عشق» بر روی سامانه www.shiraz-brc.ir ادامه خواهد یافت و فرصت پاسخ به پرسش های کتاب های عاشورایی را برای شرکت کنندگان فراهم می کند و همچنین این سامانه برای ارائه خدمات به تمام موسسات خصوصی و دولتی برای برگزاری آزمون کتابخوانی آمادگی دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در موکب «احمد ابن موسی(ع)» شهرداری شیراز گفت: از برنامه های فرهنگی اجرا شده در این موکب در بین الحرمین شیراز می توان به اجرای پنج رویداد فرهنگی و هنری اشاره کرد.

جعفری افزود: محوریت این فعالیت های فرهنگی و هنری، سیره و قیام سیدالشهدا(ع) است و تا پایان اربعین در این موکب، پرده خوانی واقعه عاشورا از ساعت 18 برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با رعایت نکات بهداشتی، برگزاری نمایشگاه عکس «چله نشین خورشید» با نمایش 48 عکس از 11 عکاس خبری رسانه های شیراز درباره پیاده روی اربعین سال های گذشته، راه اندازی غرفه «بچه های اربعین» با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و ... از دیگر برنامه های این موکب در این ایام است.

کد خبر 981241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha