دولتمردان، آشفته بازار قیمت‌ها را مهار کنند/ همه تقصیرها زیر سر تحریم نیست

امام جمعه بجنورد با اشاره به افزایش روزافزون قیمت‌ها و شرایط سخت زندگی مردم گفت: دولتمردان در سال آخر مدیریت خود بر جامعه از خود حرکتی نشان دهند و کاری انجام دهند چرا که منتظر نتایج انتخابات آمریکا بودن اقتصاد ما را فلج می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی" امروز (۱۸ مهرماه) در خطبه های مجازی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به مشکلات معیشتی فراوان مردم، از دولتمردان و مسئولان مربوطه خواست هر چه سریع‌تر فکری به حال این اوضاع بکنند چرا که این نوسان قیمت‌ها و لجام گسیختگی قیمت‌ها مردم را گرفتار و ذهن آنها را آشفته کرده است.

 

 

امام جمعه بجنورد اظهارکرد: دولتمردان در سال پایانی مدیریت خود در جامعه برای حل این مشکلات کاری انجام دهند تا دعای مردم پشت سرشان باشد چرا که انتظار کشیدن برای مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا کاری از پیش نمی برد، آنها بارها ثابت کرده اند که خیر ما را نمی خواهند و همواره به فکر منافع خود بوده اند لذا منتظر نتیجه انتخابات آنها بودن برای بهتر شدن اوضاع داخلی خواب و خیالی بیش نیست.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ما باید به توانمندی‌های خود تکیه کنیم و منتظر کشورهای غربی ماندن اقتصاد ما را فلج می کند، به سخنان رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها از اقتصاد مقاومتی به عنوان دوای درد ما نام برده اند، گفت: نباید اقتصاد ایران را گروگان برجام قرار داد.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ضمن اینکه از همه مدیران و مسئولان تقاضا کرد به فکر این ملت مظلوم و رنج کشیده باشند، تصریح کرد: البته همه تقصیرها هم زیر سر تحریم‌ها نیست و خوب است دولتمردان کمی به عملکرد خود نگاه کنند و به وعده هایی که دادند و عمل نکردند!

 

 

وی اظهارامیدواری کرد مسئولان در امر مجوز و تسهیلات برای سرمایه گذاران بهتر عمل کنند تا بتوانند اقتصاد جامعه را نجات دهند و با تاکید بر مدیریت درست و برنامه ریزی مناسب در بودجه ریزی از مسئولان سه قوا خواست با همکاری و همفکری این آشفته بازار قیمت‌ها را مهار کنند.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی در ۱۹ مهر سال ۹۱ اشاره کرد و با بیان اینکه نتایج این سفر استان ما را ۲۰ سال به جلو بُرد، افزود: با توجه به مصوبات و اعتبارات خوب این سفر از مسئولان می‌خواهیم هنگام افتتاح پروژه‌های سفر، اطلاع رسانی شفافی از این موضوع صورت گیرد تا نسل جوان با برکات این سفر معنوی بیشتر آشنا شوند.

 

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این سفر به مقوله جمعیت و سبک زندگی اشاره ویژه داشتند و شان نزول این تاکیدات در خراسان شمالی بود، بیان کرد: توجه به حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری و بهره مندی از تمام ظرفیت‌های استان از دیگر دغدغه‌های ایشان بود که انتظار می رود مسئولان هم بیشتر به این حوزه ها توجه کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به دهه آخر ماه صفر و هفته وقف هم اشاره کرد و با بیان اینکه وقف اطعام سیدالشهدا به اندازه کافی توسعه یافته، اظهارکرد: مردم باید به سمت وقف های فرهنگی و مشارکتی هدایت شوند، چرا که حوزه هایی مثل ازدواج، خوابگاه‌های دانشجویی و حوزه های علمیه نیازمند کمک خیران است.

 

 

امام جمعه بجنورد همچنین روز انجمن اولیا و مربیان را گرامی داشت و گفت: اگر ارتباط بین مدرسه، مسجد و منزل بیشتر شود و بتوان بین این سه "میم" پیوند برقرار کرد در حقیقت علم و ایمان را آشتی داده ایم.

 

 

 

کد خبر 981257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha