اقتصاد ایران در گرو اعتماد به مردم و جوانان انقلابی است 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: اقتصاد ایران نه در گرو برجام و انتخابات آمریکا است و نه بسته به اخم و لبخند اروپا است بلکه در گرو اعتماد به مردم و جوانان انقلابی است همچنان که در دوران دفاع مقدس این کار انجام شد و به پیروزی رسیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۸ مهر حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه شهرستان کهنوج با بیان این مطلب که یکی از اوصاف اصحاب سید الشهدا (ع) بصیرت است، گفت: بصیرت اخلاقی، دینی و سیاسی از انواع بصیرت است، بصیرت اخلاقی یعنی به فرموده امیر المومنین علی (ع) انسان باید عیب های خود را بشناسد و آنها را برطرف کند.

امام جمعه کهنوج بیان کرد: بصیرت دینی یعنی انسان در دفاع از عقایدش تردید نداشته و در بصیرت سیاسی نیز انسان باید تحلیل درست از مسائل داشته باشد.

وی اضافه کرد: شخص بصیر در رابطه با مسائل سیاسی باید دشمن را شناخته و توطئه دشمن را تسخیص دهد و حضور به موقع و اقدام داشته باشد.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به راه های افزایش بصیرت، خاطرنشان کرد: رعایت تقوای الهی، ذکر خدا و ارتباط با علماء از جمله راه های افزایش بصیرت است.

خطیب جمعه کهنوج ابراز کرد: باید مراقب بود جریان تحریف آدرس غلط ندهد و رهبر معظم انقلاب در دیدار های مختلف تذکرات اقتصادی و راه حل ها را بارها و بارها به مسئولین تذکر دادند.

وی تصریح کرد: اقتصاد ایران نه در گرو برجام و انتخابات آمریکا است و نه بسته به اخم و لبخند اروپا است بلکه در گرو اعتماد به مردم و جوانان انقلابی است همچنان که در دوران دفاع مقدس این کار انجام شد و به پیروزی رسیدیم.

حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: اثرات منفی گرانی در حال و آینده مشخص می شود از جمله شرمندگی نان آوران خانواده و پایین آمدن قدرت تحمل مردم، گستردگی آسیب های اجتماعی و سوء استفاده دشمن است.

امام جمعه کهنوج عنوان کرد: دولت و حاکمیت با یک جنگ اقتصادی بی رحمانه مواجه است و ۵۰ درصد مشکلات اقتصادی و گرانی ها در کشور مربوط به جنگ اقتصادی است و ۵۰ درصد دیگر باید مدیریت شود.

وی تاکید کرد: راه حل کنترل حجم نقدینگی، اتخاذ تصمیماتی هماهنگ در مبارزه جدی با فساد است.

حجت افشارمنش با اشاره به درگیری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ، عنوان کرد: این درگیری راه حلی غیر از آتش بس ندارد.

خطیب جمعه کهنوج در خاتمه یادآور شد: ۲۷ صفر روز وقف ضامن جاودانگی انسان ها است و از زحمات نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت تشکر می کنم.  

کد خبر 981272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha