سواد رسانه ای مردم باید افزایش یابد

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه سواد رسانه ای مردم باید بالا برود، گفت: با بی‌سوادی رسانه‌ای خیلی راحت می‌شود یک شیاد را انسان درست و جلاد را مظلوم نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۸ مهر) با اشاره به دهه آخر ماه صفر و فرا رسیدن رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار امیدواری کرد: مردم مومن و ولایتمدار با برگزاری هر چه پرشورتر این عزاداری ها با رعایت پروتکل های بهداشتی چراغ این مجالس را روشن کنند.

امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه رشد ما برای یک زندگی با تقوا و برای اینکه قلب ما مامن تقوا باشد باید شعائر الهی را تعظیم کنیم، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هیچ نیازی به گریه من و شما و این مجالس ندارند آنها عزیز بودند و خواهند ماند، خیلی ها در صدد خاموش کردن این چراغ برآمدند اما این چراغ روشن است چون اراده خداوند بر این است و ما باید مواظب باشیم تا مبادا توفیق این خدمت را از دست بدهیم چون ما ضرر می کنیم.

وی در ادامه در خصوص قضیه «قره باغ» منطقه ای در ارمنستان و آذربایجان که زمانی خاک آذربایجان بود و عده ای از شیعیان و ارادتمندان به اهل بیت (ع) در آنجا ساکن هستند، گفت: این زخمی است که از قدیم الایام استکبار در تمام ممالک اسلامی گذاشته است که جاهایی را محل اختلاف می گذارد.

حجت الاسلام محمدیان افزود: در اختلاف بین ارمنستان و آذربایجان که ۳۰ سال است ۲ بار جنگ طولانی مدت و یک بار جنگ کوتاه با هم داشتند گر چه این دو کشور روابط حسنه ای با رژیم صهیونیستی دارند.

وی با بیان اینکه باید مطمئن بود که این توطئه ای که رخ داده بیشتر برای این است که حواس ها را پرت کنند تا اختلافات را به کنار مرزهای ایران بیاورند، تصریح کرد: ضمن اینکه دیپلماسی وظیفه خودش را انجام دهد اما ما با محکوم کردن این جریان توصیه هم می کنیم که این ۲ کشور بتوانند اختلاف ها را با گفت و گو و تعامل حل کنند چرا که حفظ جان شیعیان و ارادتمندان به اهل بیت در میان است و سه هزار نفر در این ایام کوچ اجباری داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه توقع مردم نسبت به مجلس انقلابی بالا است، اظهار کرد: شاخص ما انقلابی گری است و انجام امور در قالب یک چارچوب است که اگر خارج از این چارچوب بودند مورد انتقاد قرار می گیرند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: انقلابی‌گری بی تدبیری و بی ترمز بودن نیست، بلکه انقلابی باید تحلیل درستی داشته باشد.

وی ادامه داد: از زمانی که مقام معظم رهبری بحث مجلس انقلابی را کلید زدند، عده ای دنبال این هستند که این حرف مقام معظم رهبری که مجلس باید مجلس انقلابی باشند نمایندگان را به انواع مختلف زیر سوال ببرند.

وی به بحث خانه و ماشین نمایندگان و برخی مدیران و مسئولین اشاره و اضافه کرد: حرف هایی از این طرف و آنطرف شنیده می شود و دوستانی نیز سوار بر این موجی که راه افتاده شده اند که گاها درست نیست چرا که ما باید تحلیل درستی از مسائل داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه مسئول مردمی مسئولی است که همیشه در بین مردم بوده و تکبر نداشته باشد، درگیر مسئولیت های دنیاییش نشود و در زندگی شیفته اشرافی گری نباشد افزود: نمایندگان حق دارند در حد معمول خانه و ماشین داشته باشند و این ضروری است، اما اینکه اصلاً نباید داشته باشند هم واقعاً بی‌انصافی است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت سیدالشهدا در برابر موج جهالت ایستاده و مردم باید به این ضروریات توجه کنند، زیرا اکنون کسانی که انتقاد می‌کنند خودشان در خانه‌های ۵۰ میلیاردی زندگی می‌کنند و ماشین های ۲_۳ میلیاردی سوار می شوند.

امام جمعه سنگر با انتقاد به اینکه خیلی ها موبایل در جیب شان دارند اما سواد رسانه ندارند، افزود: تنها راه این است که باید سواد رسانه ای مردم را بالا ببرید تا هر حرفی را باور نکنند.

وی تصریح کرد: با بی سوادی رسانه ای خیلی راحت می‌شود یک شیاد را انسان درست و جلاد را مظلوم نشان داد.

حجت الاسلام محمدیان همچنین به سیل اخیری که در تالش آمد اشاره و بیان کرد: متاسفانه خیلی از خانه ها در این سیل خراب شدند ولی اگر این اتفاق در جای دیگری رخ می داد سیل کمک ها و کاروان های مردمی به آنجا سرازیر می شد ولی حتی صدا و سیمای استان آن چنان که باید به این خبر نپرداخت و بعضی مسئولین استانی نیز حضور پیدا نکردند.

وی ضمن قدردانی از امام جمعه کوچصفهان گفت: وی حرکت خوبی انجام داد و با جمع کردن بسته های معیشتی آنها را در تالش توزیع کرد، اینها همسایه و هم استانی ما هستند و کمیته امداد، مردم متدین، تشکل ها و هیئت های ما باید دست به دست هم بدهند و مردم عزیز تالش کمک کنند.

وی اظهار کرد: مسلمان بودن آداب دارد، مسلمانی یک رویه و منش است و شعار نیست..

کد خبر 981280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha