تاکید نمایندگان رشت در مجلس بر لزوم مدیریت صحیح در بحران ها و رفع چالش ها

جلسه بررسی مشکلات بحران شهرستان رشت امروز(۱۹ مهر) به‌‌منظور ایجاد هماهنگی و شناسایی نقاط ضعف دستگاه‌‌های اجرایی شهرستان در مواقع ضروری با حضور سه نماینده مردم این شهر در مجلس تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جلسه بررسی مشکلات بحران شهرستان رشت امروز(شنبه، ۱۹ مهر) به ریاست «علی فتح‌اللهی» فرماندار رشت و با حضور سه نماینده مردم رشت در مجلس در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد و تمام نمایندگان عدم مدیریت صحیح را عامل بروز بحران در شهر رشت دانشتند و بر شناسایی و رفع مشکلات از اکنون تاکید کردند.

 

«جبار کوچکی نژاد»‌ در این جلسه اظهارکرد: سیل، باد گرم، برف، زلزله و آتش‌سوزی از اهم بحران‌های استان محسوب می‌شود.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت بحران مدیریت لحظه‌ای است گفت: کوچکترین خلاء در مدیریت، مشکلاتی را در حل بحران ایجاد می‌کند به‌طوریکه خود سازمان دچار بحران می‌شود.

 

وی اذعان کرد: بحران‌های برف سال‌های گذشته آسیب‌ها و خسارت‌های برای استان به بار آورده که هنوز رفع نشده که همه ناشی از عدم مدیریت صحیح در استان بود.


کوچکی نژاد افزود: شهرداری‌ها، راهداری، جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها و ....از اهم سازمان‌هایی هستند که در بحران‌ها بایستی قوی‌تر عمل کنند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس به زیرساخت‌های فرسوده برق اشاره کرد و ادامه داد: اگر برق در موقع بحرانی قطع شود شاهد اختلال در دیگر بخش‌ها چون آب و خدمات و امدادرسانی خواهیم بود، تجهیز و آمادگی شبکه برق از مهمترین مقوله‌هایی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.


وی اضافه کرد: بهره‌گیری از بخش خصوصی و پیمانکاران از جمله ظرفیت‌هایی است که در بحران بایستی بدان توجه کرد و فقط نگاه‌ها به سمت سازمان‌های دولتی معطوف نشود.

 

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: اتحاد و مشارکت مردمی در زمان بحران‌ها مقوله‌ای است که بایستی توجه کرد تا در شرایط خاص دچار آسیب‌های جدی نشویم. ‌

 

*ضرورت فرمانده واحد در بحران ها

«محمدرضا احمدی» نیز عدم مدیریت در سال‌های گذشته را منجر به بروز مشکلاتی حتی با باریدن کوچکترین برف در استان دانست و با بیان اینکه شهرستان رشت مرکز استان است و بایستی قوی عمل کند گفت: شهرستان رشت باید عملکرد سریع و قوی داشته باشد به گونه‌ای که در بحران بتواند به دیگر شهرستان‌ها نیز امدادرسانی کند.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: از ظرفیت نماینده‌ها در رفع مشکلات و موانع در مواقع بحرانی از هم اکنون بهره گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه در زمان بحران برخی‌ها به‌دلیل اختلافات پای کار نیستند خواستار شناسایی مشکلات از هم‌اکنون شد و افزود: در بحران‌ها یک نفر باید فرمانده باشد تا یک مدیریت واحد را شاهد باشیم.


احمدی جزیره‌ای عمل کردن را عامل تشدید آسیب دانست و اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز جهت حل مشکلات از اکنون پیگیری شده تا اختصاص یابد.


وی با اشاره به اینکه خسارت وارده سال گذشته برف را هیچ کارگاهی در گیلان دریافت نکرده است اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این اعتبار از سوی وزارت پرداخت شده اما در گیلان کسی دریافت نکرده است و این مشکل باید رفع شود.


 احمدی به حضور مسئولان در بین مردم هنگام بحران‌ها پرداخت و خاطرنشان ساخت: همه مسئولان سعی کنند در زمان بحران کنار مردم آسیب دیده باشند.

 

*عدم توجه زیرساخت‌ها شرایط را بحرانی تر  می کند

«سیدعلی آقازاده» با تاکید بر تدوین برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت که از ضروریات حل مشکلات بحران استان است گفت: دلیل بحران‌های گیلان، فقدان مدیریت بحران و هماهنگی‌ در مناطق شهری و روستایی است.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توجه به زیرساخت‌های شهری، مشکلاتی را در شهرهای استان ایجاد کرده است اذعان کرد: باریک کردن مسیر رودخانه‌ها، زهکشی‌ها و بی‌توجهی به ساخت و سازها از ۴۰ سال گذشته معضلاتی را در گیلان با کوچکترین بارش ایجاد می‌کند.

 

وی توجه به زیرساخت‌ها را عامل بسیاری از معضلات استان در مواقع بحرانی برشمرد و اعلام کرد: مسئولیت‌ها از هم‌اکنون تقسیم‌بندی شده و همه ظرفیت‌ها شناسایی شود تا در زمان بحران خود بحران‌زده نشویم و با آرامش و تصمیم سریع آسیب‌ها در زمان بحران کمتر و رفع شود.  

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی بهره گرفته شود و همه مدیران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بایستی در شرایط خاص پای کار باشند.

کد خبر 981398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha