۱۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی تحت سیاست آپارتاید در میانمار زندگی می کنند

دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که میانمار حداقل در هشت سال گذشته سیاست آپارتاید را علیه ۱۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی گرفتار شده در اردوگاه های آوارگان در داخل ایالت راخین به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»،دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که میانمار حداقل در هشت سال گذشته سیاست آپارتاید را علیه 130 هزار مسلمان روهینگیایی گرفتار شده در اردوگاه های آوارگان در داخل ایالت راخین به کار گرفته است.

 

این سازمان «آنگ سان سوچی»،رهبر کنونی میانمار را چند هفته قبل از برگزاری انتخابات ملی متهم به آزار و اذیت مسلمانان روهینگیایی کرده است.

 

در گزارش 170 صفحه ای دیده بان حقوق بشر آمده است: دولت میانمار 130 هزار مسلمان روهینگیایی را به مدت هشت سال در شرایط غیر انسانی تحت فشار قرار داده و خانه ها و زمین هایشان را از آنها گرفته است بدون اینکه کمترین امیدی به بهبود شرایط وجود داشته باشد.

 

این گزارش شرایط در 24 اردوگاه داخلی و شهرک هایی که بیشتر در اطراف شهر «سیتوه» مرکز ایالت راخین واقع شده اند را دور از منزلت انسانی توصیف کرده و تاکید کرد که دولت میانمار با به وجود آوردن این شرایط مرتکب نقض آشکار حقوق بشر شده است.

 

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که دولت میانمار مسلمانان روهینگیا را از سایر افراد جامعه جدا کرده است و با کشیدن حصار و سیم خاردار در اطراف اردوگاه ها آنها را تحقیر کرده است.

 

دیده بان حقوق بشر نیروهای امنیتی میانمار را به دلیل سرکوب و شکنجه مسلمانان میانمار به شدت مورد انتقاد قرار دارد و خواستار اقدامی برای توقف این وضعیت شد.

کد خبر 981430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha