حمایت از واحدهای تولید از اولویت برنامه ها است

آشتاب، به نقش واحدهای تولیدی در رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری اشاره کرد و گفت: حمایت از این واحدها در اولویت قرار دارد و دعاوی بین کارگر و کارفرما تلاش می شود به صورت سازشی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب»، امروز(19مهر) در جمع خبرنگاران به نقش واحدهای تولیدی در رونق اقتصادی و رفع مشل بیکاری اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان از مهم‌ترین اولویت کاری است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در راستای حمایت از این واحدها تلاش می شود از فعالیت واحدهای تولیدی حفاظت و در رفع مشکلات آنان اقدام شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به ‌صورت سازشی، عنوان کرد: این شیوه در زمینه همکاری کارگر و کارفرما، کاهش فرایند رسیدگی، صرفه جویی در هزینه‌های اداری و سرعت در رسیدگی به شکایات مؤثر است.

 

آشتاب خاطرنشان کرد: جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل و فصل اختلافات از اهداف برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به ‌صورت سازشی است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شش ماهه نخست امسال سه هزار ۸۴۵ دادخواست از کارگران به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع شده که از این تعداد سه هزار و ۲۴۰ مورد در هیئت‌های بدوی و تجدید نظر منجر به صدور آرا شده و۵۲ درصد آرای صادره در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به سازش منجر شده است.

 

وی اظهار داشت: در راستای رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقت نامه‌های کارگری و یا پیمان‌های دسته جمعی است، مراجع حل اختلاف تشکیل شده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: اداره روابط کار استان لرستان با ۱۸ هیئت تشخیص و ۱۰ هیئت حل اختلاف فعالیت دارد.

 

کد خبر 981484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha