مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان  راه اندازی شد

با حضور معاون علمی رئیس جمهور مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان راه اندازی شد.

«محمدرضا هنرور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با حضور معاون علمی رئیس جمهور مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان راه اندازی شد.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر در مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان 16 واحد فناور فعالیت می کنند.

 

هنرور بیان کرد: راه اندازی مرکز نوآوری سلامت جزو ساختار جدید است که با حضور «سورنا ستاری»، معاون علمی رئیس جمهور در کشور شکل گرفته است و بنا است که در این مرکز بین دانشجویان، محققان و بخش صنعت مرتبط با سلامت ارتباط برقرار شود.

 

وی افزود: جوانان و نخبگانی که در حوزه سلامت ایده ای دارد در این مرکز مورد حمایت قرار می گیرند که بتوانند ایده های خود را به درستی پیش ببرند و آن را به یک محصول اولیه ای که بتواند دید و اجرایی کرد تبدیل کنند.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد:  همچنین در کنار این اقدام سیستم های حمایتی نیز از شرکت ها فناور در نظر گرفته شده است که بتوانند محصول دانش بنیان را عرضه کنند.

 

هنرور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرکز رشد و حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستلان محصولاتی از قبیل پد ضد میکروبی که با طراحی نانو تولید شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کیت آزمایشگاهی برای تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ و کیت های آزمایشگاهی برای تشخیص دفن خون در دستگاه گوارش و غربالگری سرطان و کیت های محیط کشت سلولی از دیگر اقدامات شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی گلستان به شمار می رود.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: همچنین در ایام کرونا از سویی این واحدهای فناور سامانه «طبیب» برای خودمراقبتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط این واحدهای فناور تولید شد.

 

هنرور گفت: همچنین امروز معاون علمی رئیس جمهور از پیشرفت طرح های نوآوری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بازدید کرد.

 

کد خبر 981487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha