اشتغال ۱۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع دستی لرستان

قاسمی، با اشاره به تنوع بالا در صنایع دستی لرستان و فراهم بودن زمینه اشتغال، گفت: ۱۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع دستی استان فعالیت دارند.

«سید امین قاسمی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، استان لرستان را از جمله استان‌هایی عنوان کرد که دارای تنوع بالا و زیبایی منحصر به فردی در زمینه صنایع دستی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به اشتغال مردم در زمینه صنایع دستی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

 

وی از راه اندازی بازارچه ثابت فروش صنایع دستی در محوطه باغ گلستان خبر داد و اذعان داشت: در غرفه‌های این بازارچه محصولات صنایع دستی مربوط به کل استان به فروش می رسد.

 

قاسمی به فعالیت بازارچه های خودگردان اشاره و خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز نیز بازارچه‌های خودگردان فروش صنایع دستی برقرار است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: فعالیت این بازارچه ها ظرفیت خوبی در راستای ایجاد اشتغال خواهد بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان یادآور شد: در زمینه تولید صنایع دستی نیز 150 کارگاه تولیدی صنایع دستی ثبت شده و دارای مجوز در سطح استان فعالیت دارند.

 

وی بیان داشت: ۳۵ کارگاه تولیدی صنایع دستی به صورت مشاغل خانگی، در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز به عنوان پایلوت فعال هستند.

 

قاسمی با بیان اینکه این صنایع دستی شامل گلیم بافی، ماشته، لباس لری، ورشو، مس گری، چرم دوزی، حرمی، گیوه، کمانچه و خراطی هستند، افزود: یک کارگاه تولید لباس لری در خرم‌آباد وجود دارد و برخی افراد نیز به صورت خصوصی اقدام به تولید آن می‌کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: در زمینه تولید گلونی نیز کارگاهی با عنوان صنایع دستی نداریم اما یک کارگاه صنعتی وجود دارد که شخصی به صورت خصوصی آن را تولید می‌کند.

کد خبر 981581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha