توزیع سه هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند استان قم آغاز شد

توزیع سه هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند استان قم تحت عنوان «شمیم حسینی» از سوی اداره کل اوقاف و به همت خیرین و بقاع متبرکه آغاز شد و سه هزار بسته دیگر نیز تا پایان ماه صفر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «شمیم حسینی» پیش از ظهر امروز(شنبه 19 مهر) در مجتمع امام خمینی(ره) اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.

 

این همایش به منظور آغاز توزیع سه هزار سبد معیشتی تبرکی امامزادگان در مرحله چهارم رزمایش مواسات و همدلی از سوی اداره کل اوقاف بود و طبق اعلام مسؤولان مرحله پنجم نیز تا پایان ماه صفر انجام می‌شود.

 

در این مراسم نمایندگانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، مسؤولان ادارات و نهادهای دولتی و همچنین نمایندگانی از مجمع خیرین استان قم حضور داشتند.

 

آیت الله سید محمد نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان این که امام حسین(ع) در هر زمانی برای تأسی ما به ایشان اسوه راه و سفینه نجات هستند، گفت: امسال در اربعین با وجود خیل عظیم عاشقانی که حضور داشتند، جای ایرانیان خالی بود ولی هدف از این زیارت ها و تشرف ها، صرفا تشرف مکانی نیست بلکه ارتباط و اتصال به آن ذات پاک و مطهر یعنی امام حسین(ع) مدنظر هست.

 

وی با بیان این که باید اهداف و مسیر امام حسین(ع) را دنبال کنیم، گفت: بدون شک امروز با وجود مشکلات اقتصادی، مشارکت در وقف و امور خیر، انسان را به حسینی شدن نزدیک می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور  نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر این که هیچ مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد، گفت: گره زدن مشکلات به تحریم ها درست نیست بلکه مصائب امروز ما به ویژه در حوزه اقتصادی ناشی از بی کفایتی برخی مسؤولان است.

 

وی  اظهار داشت: از زحمات اداره کل اوقاف استان قم ومردم شریف که در این روزهای سخت کرونایی مردم نیازمند را تنها نمی گذارند، تقدیر و تشکر داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از توزیع شش هزار بسته معیشتی در مرحله چهارم و پنجم رزمایش مواسات و همدلی گفت: در اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال گذشته طرحی را تحت عنوان شمیم حسینی به جهت پشتیبانی از هیأت های مذهبی استان ها راه اندازی کردیم که این مسأله امسال به دلیل شیوع کرونا به موضوع کمک رسانی به نیازمندان اختصاص پیدا کرد.

 

وی با تأکید بر این که ما در 12 بقعه شاخص استان مراکزی تحت عنوان «افق» ایجاد کرده ایم، گفت: این مراکز کارشان شناسایی خانواده های مستمند و کمک رسانی به آنها است و منحصر در بسته معیشتی نیست بلکه دارو و درمان بیماران، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و از جمله اشتغال زایی را دنبال می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: برخی خانواده ها جوانان بیکاری دارند که بلاتکلیف هستند لذا برای شغل های خانگی تدارک دیدیم که آموزش این شغل ها در امامزادگان انجام می‌ شود، در ادامه امکانات تولید را در اختیار آنها قرار می‌ دهیم و به طور تضمینی لوازمی که تولید می‌ کنند را از آنها خریداری می‌ کنیم.

کد خبر 981595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha