خیلی زود دیر می شود لطفا به خودمان بیائیم؛ کرونا همچنان قربانی می گیرد

نور امید از دل های مردم در شرائط شیوع بیماری نباید قطع شود، استرس و اضطراب خود به شرائط گرفتار شدن به این بیماری و یا وخامت حال بیماران مبتلاء دامن می زند، اما باید باور کنیم که خیلی زود دیر می شود باید به خودمان بیائیم کرونا همچنان قربانی می گیرد.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ فاطمه دانایی: « کرونا» قریب بیش از ۱۰ ماه است که همراه و هم دوشمان می آید. ضرب آهنگ بیماری و دردهای ناشی از آن مطلبی است که به تکرار می شنویم. اما هستند عده بی شماری که بیماری را جدی نگرفته اند. شهروندان در انتظار افق های روشنی در بهبود، کاهش و یا کشف واکسن این بیماری هستند. در این میان پرستاران، پزشکاران و مجموعه تیم های پزشکی شبانه روز مشغول دست و پنجه نرم کردن با این بیماری قرن حاضر هستند.

 

حال آنکه شنیده می شود دستگاه های اکسیژن و دیگر تجهیزات پزشکی به دلیل استفاده مکرر طی این مدت با مشکل مواجه شده اند، همین مطلب نیز ته دل بسیاری از مردم را خالی کرد. امّا چاره و راه حل جز فاصله گذاری اجتماعی و رعایت قوانین بهداشتی چه چیز دیگری می تواند باشد؟! رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مردم کرج که بسیاری از آنان از وسیله مترو برای رفتن به سر کار تا تهران و برعکس استفاده می کنند تا حدود زیادی با مشکل مواجه است. ترددهای پیاپی مردم با مترو و دیگر وسائل نقلیه خود زمینه شیوع بیشتر بیماری است. 

 

 

گله مندی مردم از نبود یک مدیریت واحد وجود دارد، اینکه بسیاری از افراد در فراغت خیال معیشت، سفر می روند و عده ای دیگر برای تأمین معاش روزانه مجبور هستند که در این شرائط کار کنند. فاصله طبقاتی موجود مسئله غیرقابل کتمان است. آن اندازه که در جریان بیماری خودش را به خوبی نشان داده است، هرچند مرگ فقیر و غنی نمی شناسد. 

 

براستی که نباید در این شرائط نور امید از دل های مردم قطع شود چرا که استرس و اضطراب خود به شرائط گرفتار شدن به این بیماری و یا وخامت حال بیماران مبتلاء دامن می زند، ولی برخی افراد متمرد و از خود متشکر به انگیزه اینکه امکان ندارد مریض شوند و یا نپذیرفتن استفاده از ماسک، زمینه شیوع بیشتر این بیماری را خودخواهانه فراهم می کنند.

 

این سخن ها به واقع درد دل و گلایه بسیاری از مردمی است که قانون معین شده برای بحث پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را با دل و جان پذیرفته اند، حتی بسیاری از آنان وارد میدان شده اند و در قالب نیروهای جهادی از همان روزهای نخست شروع به تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر و ... کرده اند. 

 

 

کرونا کودک و بزرگسال نمی شناسد 

 

« دکتر بابایی» در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در البرز به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: هم اکنون ۱۵ نفر به علت ابتلاء قطعی به بیماری کرونا فوت شده اند.

 

رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز ویروس کرونا کودک و بزرگسال نمی شناسد و به صورت تنفسی از انسانی به انسان دیگر منتقل می شود افزود: ۱۰۳ بیمار احتمالی به کرونا در بیمارستان بستری شدند. 

 

بررسی میدانی دانشگاه علوم پزشکی در جهت عوامل بیماری

 

« دکتر پوررستمی» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند بیماری و اینکه در میان شهرستان های استان کدام وضعیت حادتری دارد گفت: دانشگاه علوم پزشکی طی ماه های اخیر بررسی های میدانی خود را در جریان عوامل بیماری و کشف واکسن انجام داده است.

 

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان البرز، گفت:هیچ شهرستانی با وضعیت سفیدی در سطح استان نداریم، به جرأت می توان گفت که شرائط حادتر شده است. 

 

شرائط شیوع بیماری کرونا بحرانی است

 

« دکتر سلیمی» نیز در همین رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: تمامی بیمارستان های استان درگیر این بیماری هستند.

 

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: در سطح استان ۶۹۰ نفر بستری شده اند، وضعیت شیوع بیماری به صورت بحرانی است.

 

وی ادامه داد: ۲۴ بیمار در بخش Icu هستند، متأسفانه  تمام بیمارستان های استان درگیر این بیماری شده اند و در واقع در مسیری هستیم که بخش های غیر کرونایی را تعطیل کنیم و تمامی را به بیماران کرونا اختصاص بدهیم.

 

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد:  امکان جا به جایی پرسنل و پرستاران به آسانی صورت نمی گیرد و این موضوع بر این مسئله هم تاثیرگذاشته است.

 

هوشیاری لازمه مقابله با بیماری کرونا است

 

دریغ و درد که زود دیر می شود، آری اگر امروز دست به دست یکدیگر ندهیم، اگر طبق روال معمول فرزندانمان را در کوچه و خیابان برای بازی، خرید و ... بفرستیم، اگر خودمان را متعهد به استفاده از ماسک ندانیم، خیلی زود دیر می شود.

 

 

کد خبر 981604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha