شرح وظایف نمایندگان مجلس به خوبی برای مردم ترسیم نشده است

آیینه دار گفت: شرح وظایف واقعی نمایندگان مجلس هنوز به خوبی برای مردم ترسیم نشده است و رسانه ها در این زمینه باید فرهنگ سازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا آیینه دار» پیش از ظهر امروز (۱۹ مهر) در جلسه هم اندیشی مدیران و فعالان رسانه ای خراسان جنوبی با نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرح وظایف واقعی نمایندگان مجلس هنوز به خوبی برای مردم ترسیم نشده است و رسانه ها در این زمینه باید فرهنگ سازی کنند.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توسعه استان مهمترین اولویت است، گفت: خیلی مناسب نیست پس از گذشت سالها هنوز عنوان کم‌برخورداری و محرومیت را در این استان یدک بکشیم لذا باید برای اقدامات نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی در جهت توسعه استان نیز پیوست رسانه ای تعریف شود.

 

وی با اشاره به لزوم پرهیز از اقدامات سلیقه گرایی در جهت توسعه استان، ادامه داد: برای حرکت در مسیر توسعه استان خراسان جنوبی باید کارهای مسئولان، نمایندگان مجلس و رسانه‌های به صورت تیمی انجام  شود و نقش هر کسی نیز تعریف شده باشد.

 

آیینه دار ادامه داد: مقدمه توسعه خراسان جنوبی ایجاد همگرایی در استان است که نمایندگان در این زمینه نقش مهمی را می توانند ایفا کنند ضمن اینکه حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه‌ دیگری غیر از حوزه انتخابیه خودشان برای ایجاد همگرایی در سطح استان موثر خواهد بود.

 

«ابوالفضل زاهدی پور» مدیرمسئول روزنامه زعفران نیز با اشاره به اهمیت موقعیت مرزی و حساس خراسان جنوبی در شرق کشور، تاکید کرد: باید  بیش از پیش اهمیت این منطقه هم مرز با افغانستان به مسئولان کشور شناخته شود.

 

«محمدعلی گنجی فرد» مدیر مسئول ماهنامه فرهنگ خاوران نیز با ابراز نگرانی از عافیت طلبی برخی از مسئولان، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا به ترویج و گسترش مسائل دینی در بین جوانان و سطح جامعه بیشتر توجه شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی چالش های اقتصادی به خاطر چالش های فرهنگی است، ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند:«فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است، چرا؟ چون فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم، شما ناچار هوا را تنفس می‌کنید چه بخواهید و چه نخواهید، اگر تمیز باشد آثاری دارد و اگر تمیز نباشد آثاری دیگر».

 

گفتنی است؛ در این نشست افزایش قیمت کاغذ و چاپ، وضعیت نامناسب حقوق و بیمه خبرنگاران، لزوم توجه داشتن دیدگاه علمی و پروژه محور برای حل مشکلات استان، ضرورت پیگیری زیرساخت های فرهنگی استان، حمایت از مجموعه های دانش بنیان، ضرورت اصلاح طرح بانکداری در مجلس  و پیگیری اجرای سیاست های تشویقی جمعیت از دیگر مسائلی بود که فعالان رسانه ای خراسان جنوبی با رئیس مجمع نمایندگان مجلس مطرح درخواست کردند.

 

کد خبر 981611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha