توسعه مراکز نوآوری در استان گلستان

غفاری گفت: زیرساخت های لازم برای راه اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی در شهرستان های بندرگز، کلاله و گالیکش و آماده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی غفاری» عصر امروز (شنبه 19 مهر) در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان گلستان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به زیرساخت ها مراکز نوآوری و شکوفایی در استان گلستان اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای راه اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی در شهرستان های بندرگز، کلاله و گالیکش و آماده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: مرکز رشد آزادشهر نیز از مصوبات سفر قبلی بود که از طریق دانشگاه  آزاد اسلامی در دستور کار قرار دارد.

 

غفاری با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری بندرترکمن و دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول بیان کرد: از منظر شبکه سازی با راه اندازی این مراکز نوآوری اتفاق خوبی در سطح استان رقم می خورد و به فعالیت های پارک علم و فناوری در سراسر استان جوانان دسترسی خواهند داشت.

 

وی بیان کرد: شتاب دهنده هایی نیز در حوزه دارویی، صنایع کشاورزی در استان فعال شده است و در حوزه ای تی نیز با برخی از سرمایه گذاران نشست هایی برگزار شده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان خبر داد و گفت: 76 درصد از اعتبارات این صندوق توسط بخش خصوصی تامین شده است.

 

غفاری ابراز داشت: مجموعه این عوامل در کنار هم می تواند اکوسیستم بزرگی در حوزه دانش بنیان شکل بدهد و حرکت جدی را از سال گذشته پیگیری کردیم و مراکزی که امروز به بهره برداری رسید از مصوبات سفر قبلی معاون علمی رئیس جمهور به گلستان بود.

 

 

کد خبر 981616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha