گران فروشی و نافرمانی در برخی اصناف بر خلاف انسانیت و اخلاق است

قبادی با اشاره به گران فروشی ها و تفاوت قیمت کالاها در برخی اصناف گفت: امروز نافرمانی در برخی اصناف، کبسه و بازار دیده می شود که توهین به مردم بوده و خلاف انسانیت و اخلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عیسی قبادی» در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که امروز (یکشنبه ۲۰ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استاندار قزوین به شدت از وضعیت نظارت ها و بازرسی ها در بحث اصناف نگران بودند و به هیچ وجه در شأن مردم استان و اصناف نیست که ما عنوانی را به یدک بکشیم، جایگاهی را تسخیر کنیم و ساختاری را در ید خود قرار دهیم و وضعیت ناگواری را که پیشرو داریم را ملاحظه کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: بخشی از گرانی ها و وضعیتی که حاکم است ناشی از موضوعاتی است که اقتصاد ما به آن مبتلا است، ولی نابسامانی، بی قانونی، گران فروشی و اجحاف در حق مردم در شرایط فعلی روا نیست و هیچ کس نباید خوابش ببرد و آرامش داشته باشد در حالی که مردم و شهروندان در فشار ناشی از این نابسامانی ها دارند زندگی می کنند.

 

وی عنوان کرد: ما شرایط سخت جنگ را داشتیم و در آن شرایط کشور به درستی اداره شد و توانستیم در برابر تهدیدها مقابله کنیم، امروز نافرمانی در برخی اصناف، کبسه و بازار دیده می شود که توهین به مردم بوده و خلاف انسانیت و اخلاق است و بازار باید از روح اخلاقی و انسانی تبعیت کند.

 

قبادی افزود: متأسفانه سیکل معیوبی داریم و اتحادیه ها به دنبال این هستند نظر اعضا را برای کسب آرای بیشتر جلب کنند و در عمل هم تعارفات جای ضوابط و قواعد کاری را می گیرد و شاهد هستیم امروز بازار رها شده است و باید کنترل شود؛ ما به موضوع گرانی و افزایش قیمت های ناشی از مسائل اقتصادی ورود نمی کنیم بلکه با تفاوت قیمت ها کار داریم.

 

وی اعلام کرد: مهمترین مأموریت اصناف، ساماندهی اصناف و مشارکت در تنظیم بازار است و باید این کار را به خاطر خدا انجام دهیم، مردم ما گناه نکرده اند و در حق مسئولان و جامعه سنگ تمام گذاشته اند و حال چرا باید این وضعیت وجود داشته باشد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تأکید کرد: ما انتظار یاری داریم و می خواهیم اصناف در کنار سازمان صمت باشد و بازوی این سازمان باشند و شرایط امسال متفاوت بوده لازم است تجدید قوا و برنامه شود تا این شرایط تغییر کند.

 

وی تصریح کرد: کسبه جزئی از این جامعه هستند و مگر می شود کشور در بحران باشد و همان سود ۱۰۰ درصدی سال های گذشته را دنبال کرد، همه باید بخشی از مشکلاتی که همه به دوش می کشند را دنبال کنیم و کسبه هم باید قبول کنند نباید به حداکثر سود برسند.

 

قبادی گفت: ما باید قناعت پیشه کنیم و در درآمد هم باید این مهم مورد توجه باشد و از اصناف خواهش می کنیم به این امر توجه کنند چراکه ما در مقابل مردم از نظر شرعی و قانونی مسئول هستیم.

 

در ادامه نائب رئیس اتاق اصناف قزوین بیان کرد:از اول فروردین ماه تا به امروز، تعداد ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد صنفی در استان قزوین مورد بازسی قرار گرفتند که منجر به تشکیل ۷۱۵ مورد پرونده شد.

 

«ابوالحسن کولجی» افزود: در بازدیدهای اخیر هم ۱۵۱ واحد صنفی در بازار قزوین در ارتباط با نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی بازرسی شدند که به طور میانگین در حدود ۸۷ درصد پروتکل ها رعایت شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در طول سال ۹۸ بازرسی ها از ۲۵ هزار و ۹۲۴ واحد بوده است که یک هزار و ۱۴۵ فقره پرونده تشکیل شده است.

 

کد خبر 981930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha