افزایش عملکرد مزارع گندم در کوار با روش پشته ای

عباسی گفت: کشت گندم به روش پشته ای در سال زراعی جاری در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی کوار قرار دارد و عملکرد مزارع گندم را ۱۵ درصد افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اصغرعباسی»، امروز (یکشنبه 20 مهر) از تقویت مکانیزه کردن امور کشاورزی در کوار خبر داد و به خبرنگاران گفت: کشت روی پشته های عریض به عنوان یک روش مکانیزاسیون راهکاری برای افزایش کمی و کیفی تولید در سال جهش تولید است که در کوار به اجرا درآمده است.

کارشناس مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی کوار افزود: سامانه کشت روی بسترهای بلند یا برآمده مدرن ترین روشی است که در کشورهای پیشرفته اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این روش بذر بر روی پشته های بلند و عریض کاشته می شود و سامانه کشت روی بسترهای بلند، بازدهی اقتصادی را افزایش می‌دهد.

عباسی تاکید کرد: کشت گندم به روش پشته ای  در سال زراعی جاری در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی کوار قرار دارد و سهولت و سرعت آبیاری، کاهش 20 درصدی مصرف آب نسبت به شیوه سنتی، کاهش 25 درصدی مصرف بذر، یکنواختی در سبز شدن مزرعه و حفظ تراکم مناسب، کاهش خطر خوابیدگی و کاهش بیماری از جمله مزایای این شیوه جدید کشت گندم است که عملکرد مزارع گندم را 15 درصد افزایش می دهد.

کد خبر 981968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha