دروس دانشجویان علوم پزشکی جهرم به صورت آنلاین برگزار می شود

عبداللهی فرد گفت: دروس نظری دانشجويان جديد الورود به صورت آنلاين برگزار می شود.

«مهدی عبداللهی فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه‌ معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا در خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه است، گفت: در همین راستا تفکیک دانشجویان بالینی از غیربالینی و تفکیک بین رشته ای از اقدامات مهم اجرا شده در خوابگاه های دانشجویی بوده است.

 

مدير امور دانشجويی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در سال تحصيلی جديد ۲۹۲ دانشجو كارورز و كارآموز به تفکیک ۱۶۲ دانشجوی دختر و ۱۳۰ دانشجوی پسر در هفت خوابگاه دانشجویی این دانشگاه اسكان می يابند، افزود:  در آبان و آذر ماه جاری تعداد دانشجویان افزایش پیدا می کند؛ همچنین دروس نظری دانشجويان جديد الورود به صورت آنلاين برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اسكان دانشجويان بالينی در شهريور ماه 99 گفت: در خوابگاه های دانشجویی اتاق های کوچک به صورت۲ نفره و در اتاق های بزرگ خوابگاه سه نفر دانشجو اسکان داده شده است.

 

به گفته عبداللهی فرد در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و با هدف پایش سلامت دانشجویان، از همان ابتدای ورود دانشجویان به خوابگاه های دانشجویی؛ غربالگری «تب سنجی و اندازه گیری اکسیژن خون» انجام  و هردانشجو موظف به تکمیل فرم خود اظهاری شد.


وی با اشاره به اینکه بسته های حفاظتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح برای دانشجویان بالينی مستقر در خوابگاه تامین شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن اسپری تک نفره الکل به هر دانشجو تحویل شد که به صورت هفتگی نیز شارژ می شود. 

 

مدير امور دانشجويی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه محلول ضدعفونی در ابتدای ورودی خوابگاه نصب شده و تمامی سطوح خوابگاه حداقل سه بار در روز گندزدایی و ضدعفونی می شود، گفت: بازدیدهای مستمر از روند ضد عفونی و گندزدایی خوابگاه ها،  توسط کارشناسان مربوطه انجام می شود و رعایت پروتکل های بهداشتی در آماده سازی و توزیع بسته های غذایی، افزایش کیفیت و کمیت غذای دانشجویان به صورت مستمر انجام شده است.

 

وي با اشاره به دانشجویان دارای علائم بیماری کووید ۱۹ گفت: دانشجويان برای انجام تست کرونا به مراکز مربوطه ارجاع داده می شوند و برای رفاه حال دانشجویان پانسیون های مجزا برای قرنطینه افراد مشکوک و قطعی به کرونا اختصاص یافته است.

 

به گفته این مسئول تحویل روزانه بسته های غذایی و بهداشتی به دانشجویان بیمار و دفع پسماند های عفونی از محل قرنطینه آنان به صورت تفکیک شده و در جهت بی خطر سازی، خارج از محل اسکان بیماران انجام می گیرد.  

 

عبداللهی با اشاره به سلف سرویس مرکزی که محل طبخ غذای دانشجویان است گفت:  وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام، با کیفیت عالی، طبق دستورالعمل بازگشایی ایمن مقابله با کووید ۱۹، به صورت بسته بندی در ظروف یک بار مصرف به خوابگاه های دانشجویی ارسال و تورزیع می شود.


وی با اشاره به اینکه طرح اجرای فاصله گزاری اجتماعی در وسایل نقلیه و سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان اجرا می شود و این سرویس ها با نصف ظرفیت خود به دانشجویان خدمت رسانی می‌کنند، تاکید کرد: همچنین بسته های بهداشتی و مواد گندزدا و ضدعفونی دست و سطوح به کارکنان و رانندگان نقلیه دانشجویی به صورت روزانه تحویل داده می شود.

 

کد خبر 981996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha