یک وقف جدید در شهرستان درمیان ثبت شد

حجت الاسلام خدایی از ثبت یک وقف جدید از ابتدای امسال در شهرستان درمیان خبر داد.

حجت الاسلام «دادخدا خدایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند تعداد موقوفات بیرجند و درمیان را یکهزار و 697 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 472 موقوفه مربوط به شهرستان درمیان است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اشاره به ثبت یک وقف جدید از ابتدای امسال در شهرستان درمیان، گفت: «احمد سلیمانی بورنگ» یک واحد ساختمان را بر مصرف هزینه های زینبیه و امور عام المنفعه روستای بورنگ به ارزش 150 میلیون تومان وقف کرده است.  

 

حجت الاسلام خدایی با بیان این که روستای براندود با داشتن 40 موقوفه بیشترین تعداد موقوفات در شهرستان درمیان را به خود اختصاص داده است، افزود: از 472 موقوفه ثبت شده در این شهرستان 31 موقوفه غیر تصرفی و مابقی تصرفی است.

 

 وی با اشاره به سه موقوفه به ثبت رسیده در این شهرستان در سال گذشته، مهمترین علت کاهش تعداد موقوفات امسال را خشکسالی های منطقه، کاهش درآمد مردم و عدم تبلیغ مناسب اعلام کرد.

 

وی با بیان این که باید به سمت وقفیات مشارکتی پیش رفت، تاکید کرد: مردم منطقه کلان مالک نبوده و بیشتر خرده مالک هستند و با توجه به مشکلات و مسایل اجتماعی، باید نیات واقفین را به سمت نیازهای روز جامعه مانند کاهش آسیب های اجتماعی، مشاوره قبل از ازدواج و تامین جهیزیه هدایت کرد.

 

کد خبر 982026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha