ظرفیت های بی شمار گلستان مورد غفلت قرار گرفته است

آریان پور گفت: متأسفانه نسبت به ظرفیت ها و پتانسیل های بی شمار گلستان در محورهای مختلف اعم از کشاورزی و دامپروری، تجارت، گردشگری و صنعت غفلت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضا آریان پور» عصر امروز(یکشنبه 20 مهر) در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار کرد: شاید تصور همه از وقف آن است که صرفاً فردی با انگیزه مذهبی و ثواب اخروی زمین یا عرصه ای را وقف می کند و آن عرصه وقفی در کاربری های مختلف درمانی، اجتماعی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد اما امروز گزارش عملکرد اوقاف و امور خیریه گلستان نشان داد یکی از اهداف اوقاف توسعه استان گلستان است که نکته ای جالب و امیدبخش است.

 

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز کشور کمبود منابع دولتی است، ادامه داد: تحریم های ناجوانمردانه دشمن ما را با محدودیت منابع مواجه کرده و در این شرایط آسیب به بودجه های عمرانی بیش از سایر بخش ها است.

 

وی با بیان اینکه در بحران بودجه ای، بخش عمرانی و توسعه منطقه دچار آسیب می شود، یادآور شد: در این شرایط بسیاری از پروژه های کلنگ زنی شده و نیمه تمام در سطح کشور یا متوقف می شود و یا روند کُندی خواهد داشت اما نکته مثبت این شرایط بحرانی آن است که در کنار منابع نفتی به سایر منابع نیز توجه می کند و از ظرفیت خیران، مردم و دستگاه های اجرایی مختلف برای توسعه استفاده خواهد کرد.

 

آریان پور تصریح کرد: اگر روزی مدیران و سیاست گذاران کشورمان وابستگی به نفت را قطع کنند در آن زمان از هیچ چیزی ترس نخواهیم داشت، گرچه در حال حاضر در زمینه دفاعی ترسی از دشمن نداریم اما تکیه بر درآمد نفتی نقطه ضعفی را برای کشورمان ایجاد کرده و دشمن با جلوگیری از فروش نفت به دنبال متلاطم کردن اقتصاد ایران است.

 

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در مدت زمان کوتاهی قیمت بسیاری از اقلام و مایحتاج ضروری مردم چندین برابر شده است که علت بخشی از این افزایش قیمت مربوط به تکیه ما به درآمدهای نفتی و غفلت از سایر منابع است.

 

وی با بیان اینکه برخی به بهانه مسائل محیط زیستی و منابع طبیعی تصور می کنند صنعت به استان گلستان حرام است، یادآور شد: متأسفانه نسبت به ظرفیت ها و پتانسیل های بی شمار استان گلستان در محورهای مختلف اعم از کشاورزی و دامپروری، تجارت، گردشگری و صنعت غفلت شده است.

 

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود منابع و فقدان سرمایه گذار موجب غفلت از توسعه و بالفعل شدن ظرفیت های بی شمار استان گلستان شده است، تأکید کرد: مناطق شمالی و شمال شرق گلستان برای سرمایه گذاری صنعتی ظرفیت مناسبی محسوب می شود اما متأسفانه نسبت به آن غفلت شده است.

 

آریان پور اقدام اوقاف و امور خیریه استان گلستان در حمایت از سرمایه گذاران را نقطه مثبتی دانست و افزود: انتظار داریم دامنه سرمایه گذاری اوقاف و امور خیریه گلستان در نقاط مختلف گلستان افزایش یابد و ضروری است سایر دستگاه های اجرایی نیز در این حوزه وارد شوند و به صورت تیمی برای توسعه استان گلستان گام بردارند.

 

وی گفت: مجمع نمایندگان در چهار ماه اخیر با اتحاد و انسجام پیگیر امورات بودند و پیگیری های لازم در خصوص جذب اعتبارات و سرمایه گذار نیز در حال انجام است.

 

کد خبر 982055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha