شناسایی ۷۳ مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی/ ۶ نفر جان باختند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فوت ۶ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ مبتلای جدید به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر  امروز (20 مهر) در گفتگو با رسانه های گروهی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته 132 آزمایش کرونا در استان گرفته شد که 73 مبتلای جدید به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از بیماران جدید مبتلا به کرونا 30 نفر در بیمارستان ها بستری و 43 نفر نمونه گیری سرپایی شدند، افزود: از این تعداد 34 مورد مربوط  به بیرجند، 14 مورد قاین، هشت مورد بشرویه، چهار مورد فردوس، شهرستانهای سربیشه و طبس هر کدام  سه مورد ، شهرستانهای درمیان، نهبندان و سرایان هر کدام 2 مورد  و یک مورد مثبت مربوط به شهرستان زیرکوه است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر 292 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از بیماران بستری تست کرونا برای 148 نفر مثبت شده است.

 

مهدی زاده افزود: 26 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند که حال هفت نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به فوت شش نفر دیگر مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: آمار کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به 188 نفر رسید.

 

مهدی زاده اعلام کرد: بر اساس آخرین به روزرسانی وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌ها کشور که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده است، در حال حاضر شهرستان های بیرجند، فردوس، قاین، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

 

به گفته وی وضعیت شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سرایان و سربیشه نارنجی است و همچنین شهرستان خوسف و بشرویه هم در وضعیت زرد یا (متوسط خطر)  قرار دارند.

کد خبر 982056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha