بازگشت مجدد محدودیت‌های کرونایی در  خراسان جنوبی

خوش خبر گفت: با توجه افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، محدودیت‌های کرونایی دوباره اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» ظهر امروز (20 مهر) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح استان و به منظور پیشگیری از ادامه این روند نگران کننده، محدودیت هایی به کمیته امنیتی ستاد ملی کرونا اعلام شد که با آن موافقت شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر  اینکه این محدودیت ها تا ۲۵ مهر ماه ادامه دارد، گفت:  اعمال محدودیت ها با توجه به شیوع بیماری کرونا و بر اساس درخواست استان، قابل تمدید خواهد بود.

 

وی ادامه داد: طبق این مصوبه، کلاس‌های حضوری مدارس دولتی، دانشگاه‌ها، آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای و خصوصی با تأکید بر عدم وقفه در فرآیند نظام آموزشی با استفاده از روش های غیر حضوری تعطیل می شوند.

 

خوش خبر  با اشاره به کاهش خدمات دهی مهد کودک ها برای کودکان دارای مادر شاغل، افزود: خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی، کلیه اماکن و نقاط هدف گردشگری و تفریحی، کلیه بقاع متبرکه و آستان امامزادگان(ع)، سینماها، نمایشگاه ها، سالن مطالعه کتابخانه ها و بخش های بازی کودکان در پارک ها نیز بر اساس این دستورالعمل تعطیل می شوند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین طبق این دستورالعمل، کلیه باشگاه ها، سالن ها، استخرها، پیست های ورزشی، رستوران ها، فست فودها، اغذیه فروشی ها، قهوه خانه ها، کافی شاپ ها، تالارهای پذیرایی و سالن اجتماعات آرامستان ها در طی این یک هفته اجازه فعالیت نخواهند داشت.

 

گفته وی این موارد لازم الاجراست و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونای استان نیز روند اجرای آنها را کنترل می کند و با توجه به اعمال محدودیت های اعلام شده، برگزاری هر گونه مراسم ویژه این ایام تابع شیوه نامه های بهداشتی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا این استان رتبه ۵ کشور در نرخ شیوع کرونا را دارد.

 

خوش خبر افزود: با توجه به تغییر فصل و رواج حالتی از عادی انگاری در سطح جامعه و بی تفاوتی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به طور ملموسی شاهد افزایش آمار بیماران کرونایی هستیم.

 

وی با ذکر این نکته که مردم به هر میزان که‌ در رعایت پروتکل ها هوشمندانه اقدام کنند، در کاهش آمار بیماری موفق تر هستیم، اظهار کرد: بخش عمده ای از مردم شیوه های استفاده صحیح از ماسک، نوع برخورد با فرد مبتلا به کرونا و مواردی از این دست را هنوز نمی دادند لذا موضوع آموزش دقیق این موارد باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرار گیرد.

 

 

کد خبر 982058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha