​برنامه گرامیداشت روز استاندارد در گلستان برگزار نمی شود/ برنامه ریزی استاندارد برای کمک به رونق تولید

امان بایی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در استان گلستان برگزار نمی شود.

«محمد امان بایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 23 مهر برابر با 14 اکتبر به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است و هر ساله همه کشورهای جهان از جمله ایران این روز را گرامی می دارند.

 

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد گلستان ادامه داد: هر ساله در روز جهانی استاندارد طی مراسمی از واحدهای تولیدی نمونه و مدیران کنترل کیفیت نمونه تقدیر به عمل می آمد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم روز استاندارد در گلستان برگزار نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: شعار روز جهانی استاندارد «حفاظت از زمین با استانداردها» است و هفته استاندارد از 19 مهر آغاز شده و تا 24 مهر ادامه دارد.

 

امان بایی یادآور شد: محصول دانش بنیان محصولی است که براساس تأییدیه صادره از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط یک شخص حقیقی و یا شرکت و مؤسسه دانس بنیان تولید می شود اما گواهینامه انطباق محصول دانش بنیان و گواهینانه دانش نماد از سوی اداره کل استاندارد صادر می شود.

 

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد گلستان متذکر شد: کارشناسان استاندارد مشاور و راهنمای تولیدکنندگان هستند و تمامی برنامه ریزی های ما براساس کمک به رونق تولید است و واحدهای تولیدی و خدماتی با به کارگیری استانداردهای ملی می توانند کیفیت خدمات و محصولات خود را ارتقاء دهند.

 

وی یادآور شد: برای اطمینان از انطباق خدمات و محصولات ارائه شده با استانداردهای ذی ربط از واحدهای تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه به صورت مستمر بازرسی سرزده و نمونه برداری انجام می شود و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

امان بایی از مردم خواست با خرید کالاهای ایرانی و استاندارد به رونق داخلی کمک کنند و افزود: مردم می توانند نکات مربوط به کالاهای غیراستاندارد را به سامانه 30001517 و یا شماره تلفن 1517 اطلاع دهند تا کارشناسان و بازرسان استاندارد اقدامات لازم را اجام دهند.

 

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد گلستان بیان کرد: مردم برای اطمینان از صحت علامت استاندارد درج شده بر روی کالاها می توانند کد 10 رقمی درج شده بر روی کالا را به سامانه 30001517 پیامک کنند.

 

کد خبر 982064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha