​افزایش رویدادهای فرهنگی هنری کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد

کشمیری گفت: به منظور تقلیل آسیب های اجتماعی باید رویدادهای فرهنگی و هنری زیادتری در سطح استان انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» شامگاه امروز(یکشنبه 20 مهر) در نشست با اعضای هنر، فرهنگ و رسانه گلستان که با حضور معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مرزی بودن استان گلستان و هجمه فرهنگی توسط خرده مذهب های افراطی نیاز به کارکرد ویژه فرهنگی داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: با توجه به تنوع اقوام مختلف و مهاجرت های زیاد به استان گلستان توجه ویژه ای به منظور متعادل سازی و بهره وری حوزه فرهنگ در جامعه کنونی نیاز است.

 

وی با بیان اینکه گلستان در سال های اخیر از لحاظ توسعه مراکز فرهنگی هنری جزو بی بهره ترین استان های کشور در حوزه فضاهای کالبدی بوده است، افزود: نگاه ویژه به آسیب های اجتماعی موجود در استان نیازمند هزینه کرد مادی و معنوی بسیار است.

 

کشمیری با تأکید بر اینکه به منظور تقلیل آسیب های اجتماعی باید رویدادهای فرهنگی و هنری زیادتری در سطح استان انجام شود، ابراز داشت: توجه به حوزه فرهنگ و هنر روستائیان و عشایر سطح استان دغدغه دیگر ما است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه گلستان با فراوانی یک هزار و 10 روستا در سطح کشور به عنوان دومین استان روستایی ایران محسوب می شود، خاطرنشان کرد: کشف استعدادها، شکوفایی و بهره وری از این پتانسیل عظیم، نیازمند همراهی و عنایت ویژه مسئولان است.

 

وی یادآور شد: استان گلستان به دلیل برخورداری از ظرفیت های اکوتوریسمی و مناظر خاص طبیعی اعم از کویر، جنگل، دریا و کوه می تواند میزبان فیلمسازان مستند، کوتاه و بلند سینمای ایران باشد که این مهم نیز به عنایت ویژه مسئولان فرهنگمدار نیاز دارد.

 

کشمیری با بیان اینکه متأسفانه استان گلستان در بسیاری از شاخصه های آسیب اجتماعی کشور آمار بالایی را به خود اختصاص داده است، گفت: استان گلستان با توجه به برخورداری از پتانسیل فرهنگی هنری، در قالب نیروی متخصص استانی و همچنین در قالب تولید محتوا نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای رفع مشکلات است.

 

کد خبر 982092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha