بیش از ۹ هزار نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شده اند

سلمانی با اشاره به آمار مجموع بیماران کرونایی در استان یزد گفت: متاسفانه تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شده اند.

ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به اوج گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه دوباره شاهد اوج گیری این ویروس در استان هستیم که مردم بایستی با مراقیت های بیشتر از آن جلوگیری کنند.

وی افزود:بر اساس آمار بیمارستان ها و مراکز درمانی در یک هفته گذشته به طور میانگین تعداد 135 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که در مجموع در استان یزد این آمار به 9 هزار و 947 نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: هم اکنون نیز ۳۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که پس از مشخص شدن نتیجه تست کرونا، وضعیت آنها تعیین تکلیف خواهد شد و متاسفانه حال 82 نفر از این تعداد نیز نامساعد است.

سلمانی با اشاره به اینکه وضعیت برخی شهرستان‌های استان بحرانی است، افزود: میبد یکی از بحرانی‌ترین شهرستان‌ها در زمینه شیوع کرونا است به نحوی که از ابتدای مهرماه تاکنون تعداد بیماران کرونایی این شهرستان سه برابر شده است همچنین در ابرکوه اکنون با کمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی به دلیل افزایش جمعیت آنها مواجه هستیم.

وی، وضعیت شهرستان‌های خاتم و تفت را نیز بحرانی اعلام کرد و گفت: در مرکز استان نیز وضعیت قرمز است.

 

کد خبر 982194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha