کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی برای ایجاد قریب به سه هزار شغل در استان کرمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در محل سپاه ثارالله استان کرمان برای ایجاد دو هزار و ۹۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد استان به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، دوشنبه(۲۱ مهر) در حاشیه انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی در راستای ایجاد دو هزار و ۹۰۰ شغل برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با اشاره به «مدیریت جهادی» به عنوان یکی از شاخصه های مکتب شهید سلیمانی؛ گفت: مدیریت جهادی، زاییده دفاع مقدس است و چکنم و نمی توانم و...ندارد، حرفهای دیگران ما را به زمین نمی زند و کوتاه نخواهیم آمد و با استقامت می ایستیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان رویکرد مدیریت جهادی را انقلابی و فراجناحی دانست و اظهار داشت: در مکتب شهید سلیمانی عمل کردن به فرمان امام و رهبری این را می خواهد. و تصریح کرد: حرکت های کمیته امداد که جهادی و انقلابی است، جامعه را امیدوار می کند.

 

 

وی با بیان اینکه ما در کارهای جهادی، کار پیمان کاری نمی کنیم زیرا سپاه و بسیج پیمان کار نیست بلکه ارائه الگوی عملی جهادی است؛ افزود: کار پیمان کاری، هزینه ها را چندین برابر می کند اما کار جهادی مشارکت مردمی را دارد و زمان و هزینه را هم پایین می آورد.

پ

 

سردار معروفی خدمات اجتماعی برای مردم محروم را جزو اولویت های سپاه عنوان و بیان کرد: عمده پروژه های ما در سالگرد شهادت شهید حاج قاسم انجام می شود.

 

 

وی ادامه داد: اصلاح، پایداری و رساندن آب به مناطق نیازمند را در اولویت کارها گذاشتیم و در شهرهای نرماشیر، فهرج، ریگان و رودبار کار را شروع کرده و خیرین را پای کار آوردیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اصلاح و بازسازی منازل مسکونی، ساخت سرویس بهداشتی در مناطق محروم و ازدواج آسان را از دیگر برنامه های سپاه استان فهرست کرد و گفت: برنامه ازدواج همزمان ۸۰۰ زوج جوان را برنامه ریزی کردیم.

 


سردار زهرایی، رییس سازمان بسیج سازندگی کشور هم در سخنانی فرصت کنونی را ظرفیتی از هم افزایی و همگرایی میان کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی توصیف و بیان کرد: چنانچه از این فرصت به هنگام، مؤثر و عاجل استفاده نکینم، دچار خسران می شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز بیکاری تبدیل به تهدیدی شده که به مباحث امنیتی ختم می شود و باید برای آن اقدامی بکنیم آن هم با شبکه مویرگی از آدم های خودجوش و انقلابی و پای کار و با نگاه کاملا" جهادی و انقلابی که تا دل روستاها رفته است.

 

 

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان هم اظهار داشت: در شرایطی که یأس و ناامیدی بر مردم غلبه کرده کارهای انجام شده توسط این دو مجموعه که مولود انقلاب است یأس را تبدیل به امید‌ می کند و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم تأکید بر استفاده از ظرفیت های خدادادی استان برای ایجاد اشتغال در راستای مسائل اقتصادی داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: با این تفاهم نامه  دو هزار و ۹۰۰ شغل که ۵۰۰ شغل آن از طریق کاریابی است برای مددجویان کمیته امداد استان با اعتباری به میزان ۹۰ میلیارد تومان اجرایی می شود.

 

کد خبر 982214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha