برداشت محصول پسته در بافق ۲۵ درصد افزایش یافت

رحمتیان از برداشت سه هزار و ۸۰۰ تن پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: تولید آین محصول نسبت به پارسال ۲۵ درصد افزایش دارد.

علی اکبر رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: مدیریت به هنگام باغ‌ها، آموزش و ترویج، کود دهی مناسب، سم پاشی و آبیاری به موقع و کاهش خسارت ناشی از عوامل محیطی مانند گرما و سرما زدگی  از عوامل افزایش تولید محصول پسته در شهرستان بافق است.

 

وی سطح زیر کشت پسته شهرستان را  سه هزار و ۱۵ هکتار عنوان و اظهار کرد: از این سطح  زیر كشت، ۲ هزار و ۵۸۰ هكتار بارور و بقیه نهال است.

این مسئول، پسته برداشتی را عمدتا ارقام بومی،احمد آقایی، كله قوچی و اوحدی بیان و افزود: پسته این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان ها صادر می شود كه در مجموع از محصولات مهم صادراتی كشور هم به شمار می‌آید.

وی  با بیان اینكه هم اكنون بیش از  سه هزار بهره‌بردار در حوزه داشت و برداشت پسته بافق فعالیت دارند تصریح کرد: آب و زمین مستعد، كشاورزان این منطقه را به سمت و سوی پسته كاری سوق داده و هر سال بر تعداد پسته كاران بافقی افزوده می‌شود.

رحمتیان به سازگاری درخت پسته در دمای ۴۵ درجه بافق هم اشاره كرد و افزود: مقاومت این درخت در شرایط اقلیمی این شهرستان خوب و با سیستم آبیاری نوین، كم آبخواه است و در سیستم غرق آبی هم تا ۲۵ روز دوام می‌آورد.

 

وی، توزیع كود و سم ، آموزش و ترویج چگونگی كاشت و داشت و برداشت پسته را از خدمات مدیریت جهادکشاورزی به پسته كاران بافقی برشمرد.

 

به گفته مدیر جهاد کشاورزی بافق هم اکنون سه هزار بهره‌بردار در حوزه پسته کاری این شهرستان فعالیت دارند.

 

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی بافق،  ۶ هزار و ۲۹۰ هکتار است که با ۱۱۷ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۲۰ رشته قنات آبیاری می‌شود.

کد خبر 982227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha