فعالیت ۵۹ پایگاه امداد جاده ای در همدان

معصومی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۹ پایگاه جاده‌ای در همدان فعال هستند، گفت: با اضافه شدن ۳ پایگاه در آزاد راه همدان-ساوه، روستای آب مشکین و روستای جربانلو در شهرستان رزن مجموع پایگاه‌ها به ۶۲ مورد می‌رسد.

«حبیب معصومی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان از راه‌اندازی 3 پایگاه جاده‌ای در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: در حال حاضر 59 پایگاه جاده‌ای داریم که با اضافه شدن این 3پایگاه در آزادراه همدان-ساوه، روستای آب مشکین و روستای جربانلو در شهرستان رزن مجموع پایگاه‌ها به 62 مورد می‌رسد.

 

رئیس اورژانس پیش ‌بیمارستانی استان همدان  ، همچنین با اشاره به راه‌اندازی 3 پایگاه در نیمه نخست سال در شهرهای سرکان، فرسفج و صالح‌آباد اشاره کرد و  افزود: 8 ساختمان جدید نیز در حوزه اورژانس در حال احداث است .

 

وی اظهار داشت: طبق استانداردها باید در هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس دایر باشد که در استان همدان برخی از مسیرها با کمبودهایی مواجه است.

 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار داشت: هدف اصلی از ایجاد پایگاههای امداد ونجات آماده نگه داشتن نیرو های امدادی هلال احمر برای واکنش سریع در حوادث و بحرانهاست.

 

معصومی بیان کرد: آموزش و پیشگیری در امر سلامت بسیار مهم است و باید شعار هر خانه یک پایگاه سلامت به صورت جدی دنبال و برنامه ریزی های لازم در این خصوص به سرعت انجام شود چرا که در امر آموزش و پیشگیری یکی از ارکان مهم و مؤثر، تبدیل شدن هر خانه به یک پایگاه سلامت است.

 

 

 

 

کد خبر 982275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha