تأمین اعتبار برای جبران خسارت واحدهای زلزله زده مراوه تپه

حسینی گفت: اعتبارات لازم برای جبران خسارت های ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی مراوه تپه تأمین شده و ما در این خصوص محدودیتی نداریم.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به وقوع زلزله پنجم مهرماه مراوه تپه گفت: پس از وقوع زلزله با توجه به ارزیابی انجام شده در مراوه تپه حدود ۳۰ روستا ارزیابی شدند و در ارزیابی اولیه ثبت خسارت برای حدود ۲۵۰ واحد مسکونی انجام شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: بلافاصله کلنگ شروع عملیات بازسازی واحدهای زلزله زده مراوه تپه با حضور استاندار گلستان آغاز شده است و پس از پس لرزه های مکرر نیز ارزیاب ها مجدد در روستاهای مراوه تپه حضور یافتند و هیچ محدودیتی برای ثبت خسارت ناشی از زلزله وجود ندارد.

 


وی ابراز داشت: پرداخت خسارت به زلزله زدگان باید روندی را طی کند و پس از تصویب در هیئت دولت اجرایی شود اما در سفر اخیر معاونان بنیاد مسکن به گلستان سهمیه خوبی به حوادث گلستان اختصاص یافته است.

 

حسینی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای جبران خسارت های ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی مراوه تپه تأمین شده و ما در این خصوص محدودیتی نداریم، بیان کرد: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و کارمزد چهار درصد و ضمانت زنجیره ای به زلزله زدگان مراوه تپه پرداخت خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از اعطای کمک بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکونی به زلزله زدگان مراوه تپه خبر داد و یادآور شد: همچنین کمک بلاعوض معیشت و کمک بلاعوض اجاره بهاء به زلزله زدگان این شهرستان پرداخت می شود.

 

وی از برگزاری جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌ زده کشور در امروز(دوشنبه 21 مهر) به میزبانی استان گلستان در روستای چن سبیلی آق قلا خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار می شود 66 هزار و 719 واحد مسکونی احداثی و 90 هزار و 464 واحد تعمیری بازسازی شده سیل سال ۹۸ گلستان افتتاح خواهد شد.

 

کد خبر 982293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha