کمک های مومنانه در بین آحاد مردم جامعه باید تبدیل به یک جریان شود

مروارید با بیان اینکه ایمان یعنی توجه به احوال برادر دینی و فعال بودن در عرصه اجتماعی جامعه، گفت: امیدواریم در کنار مناسک دینی و سنت های حسنه، کمک های مومنانه هم تبدیل به یک حرکت عمومی بین آحاد مردم جامعه شود تا دوران ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» در مراسم توزیع بسته های گوشت توسط ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر با بیان اینکه ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اقدام به توزیع ۱۵۰۰ بسته گوشت بین نیازمندان کرده، گفت:این حرکت توزیع بسته های معیشتی که با عنوان کمک های مومنانه بین نیازمندان استان به شیوه آبرومندانه صورت می گیرد یادآور نگاهی است که اهل بیت(ع) نسبت به نیازمندان جامعه داشتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مومن واقعی کسی است که از احوال همسایه خود غافل نباشد، افزود:ایمان فقط به اقامه نماز و روزه گرفتن نیست بلکه ایمان یعنی توجه به احوال برادر دینی و فعال بودن در عرصه های اجتماعی جامعه است.

 

وی ادامه داد:امام رضا(ع) که تمام برکات جامعه و تحولات فرهنگی و هنری مدیون آموزه های ایشان است این درس را هم به ما یاد می دهد که اگر به دلیل وضعیت کنونی جامعه امکان پیاده روی دوستداران اهل بیت(ع) فراهم نیست، این توجه به ائمه معصومین را در قالب کمک های مومنانه به نیازمندان انجام بدهیم.

 

مروارید با اشاره به اینکه امیدواریم این آغاز راهی باشد برای کمک های آینده و ما شاهد باشیم که یک جنبش و یک گفتمانی نسبت به توجه به نیازمندان شکل بگیرد، اظهارکرد:امیدواریم در کنار مناسک دینی و سنت های حسنه، این روش هم تبدیل به یک حرکت عمومی بین آحاد مردم جامعه شود تا بتوانیم دوران سخت ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 982518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha