رشد اقتصادی جامعه در گرو رشد فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت نقش آفرینی حوزه علمیه برای رشد فرهنگ دینی تاکید کرد و گفت: رشد فرهنگ دینی زمینه ساز رشد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلین «سیداحمدرضا شاهرخی»، شامگاه دوشنبه(۲۱مهر) در دیدار با مدیران حوزه علمیه لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه در تعلیم و تربیت طلاب رسالت خطیری بر دوش دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: حوزه های علمیه مرکز تربیت، تعلیم، تعلم و پرورش عالمان، اندیشمندان، مفاخر و فرهیختگان بوده و هست.

 

وی با اشاره به وجود فراز و نشیب های پیش رو، ادامه داد: برای رسیدن به اهداف باید این سختی ها را پشت سر گذاشت و از امام راحل درس گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت هایی کا در جامعه انجام می شود باید در راستای ارتقای فرهنگ دینی باشد و اگر در رسیدن به برخی اهداف موفق نمی شویم بخاطر این مهم است.

 

وی با ابراز تأسف از عملکرد دولت ها در توجه به رشد فرهنگ، اظهار داشت: باید توجه داشت که رشد و توسعه اقتصادی در گرو رشد فرهنگی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: روحانیت و حوزه علمیه در رشد فرهنگ دینی و معنوی جامعه نقش آفرین هستند و در این حوزه باید گام های استواری برای ارتقای فرهنگ برداشته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت موظف است در راستای اهداف تربیتی، اخلاقی و فرهنگی به رسالت خطیر خود عمل نماید و در جامعه حضوری پر رنگ داشته باشد.

 

کد خبر 982705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha