برنامه های فرهنگی هیچ گاه نباید لغو شود/بهره گیری از فضای مجازی درفهما

حجت الاسلام حبیبی گفت: سلامت اعضای کانون و افراد جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما نیز به همین دلیل و مهمتر از آن همکاری با کادر پزشکی و درمانی برنامه ها را بیشتر به صورت مجازی برگزار می کنیم.

حجت الاسلام «بهنام حبیبی» با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دلجویی از خانواده این عزیزان امری ضروری و وظیفه همه افراد جامعه است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند و همه افراد جامعه باید با سرکشی و دیدار با خانواده شهدا اعلام همدردی با این عزیزان داشته باشند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(ع) با اشاره به تقارن ایام اربعین حسنی و روزهای پایانی هفته دفاع مقدس افزود: ویژه برنامه اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس به همت این کانون و با حضور اعضا برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم روضه خوانی و عزاداری در مقابل بیت شهدای منطقه هجرت برگزار شد، ادامه داد: در این مراسم علاوه بر دلجویی از خانواده شهد و تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی جهت یادبود به خانواده شهدا اهدا شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در این مراسم با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی وجامعه مداحان شهرستان و بسیج و مسئولان کانون انجام شد با خانواده شهید حسن مینو، شهید بادرستانی و شهید موسوی دیدار شد.

 

مسابقه عکس جاماندگان اربعین برگزار شد

 

حجت الاسلام حبیبی همچنین از برگزاری مسابقه عکس با عنوان جاماندگان از اربعین نیز خبر داد و گفت: این مسابقه نیز از دیگر برنامه های این کانون بود که با استقبال گسترده از سوی اقشار مختلف به ویژه اعضای کانون فرهنگی روبرو شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات اضافه کرد: آثار ارسالی مورد بررسی قرار گرفت و در پایان به عکس برتر هدیه نقدی اهدا شد.

 

وی هدف از برگزاری این مسابقه را تبیین فرهنگ عاشورا و شهید و شهادت دانست و بیان کرد: نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی باید بیش از پیش با این فرهنگ متعالی آشنا شوند.

 

 

مسابقه نقاشی اربعین ویژه کودکان

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ دینی و اسلامی باید از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود، گفت: دوران کودکی بهترین زمان برای آشنایی بچه ها با مفاهیم و ارزش ها است.

 

حجت الاسلام حبیبی اضافه کرد: در این راستا ما با برگزاری برنامه های مختلف ویژه نونهالان به این مهم می پردازیم و این برنامه ها مورد استقبال والدین نیز قرار گرفته است.

 

وی برگزاری مسابقه نقاشی اربعین را از جمله این برنامه ها دانست و بیان کرد: این مسابقه در ایام اربعین حسینی ویژه بچه های کوچک برگزار شد تا این عزیزان نیز با قیام عاشورا و حوادث آن و اهمیت این قیام آشنا شوند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در پایان در مراسمی که با حضور کودکان برگزار شد به 3 نفر از نقاشی های برتر جوایزی اهدا و طی سخنان وقایع کربلا به زبان کودکانه برای بچه ها بیان شد.

 

برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه شهادت امام حسن(ع)

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات در بخش دیگری از سخنانش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را امری ضروری دانست و بیان کرد: این فرهنگ باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

 

حجت الاسلام حبیبی با بیان ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) امری ضروری است، گفت: ما در کانون مشکات با معرفی کتاب در رابطه با اهل بیت (ع) در مناسبت های مختلف علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نسل جوان و نوجوان را نیز با سیره  و منش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آشنا می کنیم.

 

وی با بیان اینکه این مسابقه در حال حاضر در حال برگزاری است افزود: کتاب مورد نظر برای مطالعه معرفی شده است و شرکت کنندگان پس از مطالعه کتاب به سوالات مطرح شد پاسخ خواهند داد و در پایان از نفرات برتر این مسابقه تجلیل به عمل می آید.

 

بهره گیری از فضای مجازی در اجرای برنامه های کانون

 

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد مشکلات برای همه افراد شد و بسیاری از فعالیت های حضوری لغو شده است، گفت: سلامت اعضای کانون و افراد جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما نیز به همین دلیل و مهمتر از آن همکاری با کادر پزشکی و درمانی برنامه ها را بیشتر به صورت مجازی برگزار می کنیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات افزود: برنامه های فرهنگی هیچ گاه نباید لغو شود بلکه این برنامه ها باید به شکل های مختلف برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصت مناسبی برای اجرای برنامه ها است، ادامه داد: ما با بهره گیری از فضای مجازی با افراد بیشتری در ارتباط هستیم و فعالیت های فرهنگی و آموزشی کانون را با قوت و قدرت بیشتری اجار می کنیم.

 

حبیبی اضافه کرد: امید است این ویروس منحوس هر چه زودتر از جامعه رخت بربندد تا ما توانیم به فعالیت های حضوری نیز در کنار فعالیت های مجازی بپردازیم.

کد خبر 982779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha