تکمیل ساختمان بیمارستان خوسف نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار  است

احمدی برآورد اعتبار مورد نیاز تا پایان احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف را ۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  خوسف، «جمیله احمدی» امروز (22 مهر) در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار کرد: شهرستان خوسف در فاصله 36 کلیومتری غرب مرکز استان خراسان جنوبی واقع شده  که مشتمل بر دو بخش، دو شهر و پنج دهستان است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان خوسف در مهر ماه سال 92 مستقر شد، گفت: در حال حاضر  چهار پایگاه جاده ای  115 در روستاهای  خور، خوسف ، ماژان و علی آباد زارعین فعال هستند.

 

احمدی درصد اشتغال پست شبکه درمان خوسف را  59 درصد عنوان کرد و افزود: برخی پست های شبکه بلاتصدی هست و مراکز روستایی تک پزشکی و حتی پزشک مشترک برای سه روز در هفته فعالیت می کنند.

 

وی آخرین نسبت جمعیتی خوسف از سامانه سیب را هفت هزار و 109 نفر عنوان کرد و ادامه داد: جمعیت بالای 60 سال سن در شهرستان خوسف چهار هزار و 86 نفر است که این شهرستان مسن ترین شهرستان استان  و خراسان جنوبی نیز مسن ترین استان کشور است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف از وجود پنج مرکز جامع خدمات درمانی روستایی در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: همچنین شهرستان خوسف دارای 21 خانه بهداشت است.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس مرکز بهداشت خوسف تاکنون مرکز درمانی خدمات روستایی جواد الائمه (ع)، خانه بهداشت تقاب، ماژان ،بصیران و مهدیه افتتاح شده است، همچنین توسعه مرکز شبانه روزی، احداث زنجیره سرمای شهرستان، نماز خانه مرکز بهداشت، حصار کشی چهار خانه بهداشت و تامین و تجهیز پنج مرکز شهری روستایی و 21 خانه روستایی انجام شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف به پروژه در حال ساخت بیمارستان خوسف اشاره کرد و گفت: پیمانکار این بیمارستان هر صورت وضعیتی به مرکز بهداشت ارائه داده، تاکنون پرداخت شده است و تنها یک صورت وضعیت به مبلغ 880 میلیون تومان باید پرداخت شود.

 

احمدی کل مبلغ هزینه شده برای بیمارستان خوسف را 12 میلیارد و 700 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار پروژه در حال حاضر 255 میلیون تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان خوسف در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: از آنجایی که شهرستان خوسف مکان مناسبی برای ارئه خدمت ندارد، تکمیل بیمارستان باید جزو اولویت ها باشد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف برآورد اعتبار مورد نیاز تا پایان کار ساختمانی بیمارستان 32 تختخوابی خوسف را 13 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

احمدی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان خوسف تا پایان امسال از مصوبات سفر استاندار به این شهرستان است، گفت: پای کار نبودن پیمانکار دلیل عقب افتادگی این پرژه است چراکه پروژه اعتبار ملی دارد.

 

وی با بیان اینکه پایگاه خدمات شهری خوسف از اعتبارات تملک در سالهای گذشته شروع شده و اعتبارات هم 100 درصد تخصیص داشته است، عنوان کرد: ولی این پروژه به دلیل پای کار نبودن پیمانکار فسخ پیمان شده است که نیاز است به صورت امانی به عنوان پانسیون پزشکان در دستور کار باشد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف گفت: پایگاه جاده ای محمد رسول الله(ص) ماژان با کمک 110 میلیون تومان یک خیّر تا یک هفته دیگر به بهره برداری می رسد.

 

احمدی مهمترین مشکلات شبکه بهداشت و درمان خوسف را کمبود منابع مالی عنوان کرد و گفت: درآمد پایین شبکه با توجه به جمعیت (بیمه روستایی) و سرانه پایین (جمعیت) و پراکندگی بالای جمعیت، و عدم تخصیص سایر، وضعیت بازار و عدم همکاری و فروش نسیه کالا و خدمات، عدم کفایت درآمدها حتی برای هزینه های غیر قابل اجتناب از دیگر مشکلات حزه سلامت شهرستان خوسف است.

 

کد خبر 982872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha