«نذر علمدار»، بافته هنرمندان کانون‌های مساجد ایلام به عتبه عباسی اهدا می‌شود

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با اشاره به بافت فرش برای عتبه عباسی توسط فعالان کانون‌های مساجد ایلام، گفت: این فرش با عنوان «نذر علمدار» با نقش و نگارترنج توسط ۱۲ نفر از فعالان کانون سیدالشهداء(ع) در روستای گچ‌کوبان در حال بافت است.

حجت الاسلام «علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از آغاز بافت فرش دست بافت فعالین کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) روستای گچ کوبان از توابع شهرستان بدره با عنوان «نذر علمدار» خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مراسم عزاداری اربعین حسینی در راستای پیروی از تاکیدات مقام معظم رهبری با حضور مردم به دلیل شرایط ویروس کرونا برگزار نشد، به همین جهت اعضای کانون های مساجد این روستا برای عرض ارادات به ساحت قمر بنی هاشم(ع) اقدام به بافت یک تخته فرش نفیس دست بافت کردند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: پس از برگزاری جلسات منظم و رایزنی با مسئولین مربوطه در کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) با حضور فعالین خواهر این کانون مقررشد که این فرش نفیس با بافت ترکی و بند ۶ کُرک در ابعاد ۱/۲۰ در ۲/۱۰ متر و با متراژ  ۳ متر و ۲۰ سانتی متر با نقش و نگار بومی و سنتی ترنج که از بهترین نقش و نگارهای قالیبافان  استان ایلام است در طول سه ماه توسط 12 نفر از بانوان هنرمند عضو این کانون بافته شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور اضافه کرد: این بافندگان در دو شیفت مشغول بافت این فرش هستند و کل ملزومات این فرش از طرف کانون های فرهنگی هنری مساجد مهیا شده و حق الزحمه و تهیه امکانات دارقالی و آماده سازی قالی هم توسط فعالین کانون صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: طی مراسم ویژه ای با حضور امام جمعه شهرستان بدره، فرمانده سپاه و مسئولین کانون فرهنگی هنری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کار بافت این فرش اخیرا آغاز شد و قرار است، در اول بهمن ماه این فرش طی مراسم خاصی با حضور مسئولین حرم حضرت عباس(ع) جمع و با تشریفات خاص  تقدیم نماینده حرم  حضرت عباس(ع) شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام همه ساله در مراسم پیاده روی اربعین حسینی اقدام به برپایی مواکب در مرز مهران و کشور عراق به منظور پذیرایی، اسکان زائران حسینی می کردند و امسال به دلیل شرایط بحران کرونا که این مراسم برگزار نشد، با انجام کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان و نیز اجرای طرح نذر علمدار تلاش کردند عرض ارادتی به ساحت حضرت قمربنی هاشم(ع) نشان دهند.

 

حجت الاسلام چراغی پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید و کارآفرینی نامگذاری شده است به همین منظور بافت فرش، می تواند حرکت خوبی در جهت گام برداشتن در جهت کارآفرینی و تولید ملی باشد و انتظار داریم که این حرکت معنوی درسایر مناطق کشور ترویج یابد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: از طرفی آنچه که در کنار مساجد در جذب جوانان به مسجد تاثیر فراوانی دارد، توسعه و ترویج هنر و گرایش دینی و معنوی در کانون های فرهنگی هنری است زیرا همین موضوع می تواند تاثیر به سزایی در رونق کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشد.

 

 

کد خبر 982972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha