اقدامات ضدکرونایی اوقاف مازندران ازایجاد۱۲کارگاه تولیدماسک تا توزیع ۹۰هزار سبد کالا

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: پس از شیوع کرونا اوقاف مازندران یکی از نهادهای نخست بود که وارد میدان مقابله با این ویروس منحوس شده و اقدام به راه‌اندازی ۱۲ کارگاه تولید ماسک در امامزادگان کرده و در بعضی از روزها حدود ۵ هزار ماسک تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» امروز(23مهر) در دیدار با «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران که به مناسبت دهه وقف صورت گرفت، ضمن تشریح عملکرد اوقاف و امورخیریه استان در ایام کرونایی گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه توسط خادمین روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شود و اوقاف هم درراستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به‌دنبال اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: پس از شیوع کرونا اوقاف مازندران یکی از نهادهای نخست بود که وارد میدان مقابله با این ویروس منحوس شده و اقدام به راه‌اندازی 12 کارگاه تولید ماسک در امامزادگان کرده و در بعضی از روزها حدود 5 هزار ماسک  با همکاری بسیج در امامزادگان شاخص استان تولید شده است.

 

وی با بیان اینکه تمامی برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی ومناسبتی که به تجمع مردمی ختم می شود تا اطلاع ثانوی لغو شده، اظهار کرد: برنامه ها بدون حضور مردم و در فضای روباز و یا فضای مجازی اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: مازندران بیشترین تعداد رقبات و امامزادگان را در سطح کشور دارد، در مازندران 20 اداره اوقاف وجود دارد که برخی هم به صورت نمایندگی اداره می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تعداد کارکنان اوقاف در سطح استان 160 نفر است، افزود: بیش از 8 هزار مکان مذهبی داریم و نسبت به تعداد رقبات و امامزادگان تعداد نیروها کم است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران ادامه داد: خدمات بسیار خوبی توسط روسای ادارت در سطح استان در بحث وصول مطالبات و پیگیری‌ها، اخذ سند مالکیت و ... انجام شده است.

 

حجت الاسلام حیدری به فعالیت‌های اوقاف استان در شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در موج اول کرونا با توجه به کمبود دستگاه تنفس در شهرستان بابل تعداد 7 دستگاه توسط اوقاف پس از اخذ مجوز از مازاد موقوفات خریداری و در اختیار بیمارستان قرار داده شد.

 

وی با اشاره به تهیه دستگاه سی تی اسکن، ام‌آرآی، آمبولانس و ... برای بیمارستان امام ساری از محل وقف گفت: اقدامات زیادی مانند سرمایه گذاری‌ها و ساخت و سازها، تهیه جهیزیه برای نوعروسان از محل موقوفات انجام شد، همچنین ارائه خدمات به پارک علم و فن‌آوری و در اختیار قرار دادن مجتمع به آنها از دیگر اقدامات است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به تولیداقلام بهداشتی و توزیع بین نیازمندان در ایام شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: تعداد 90 هزار بسته معیشتی در سطح استان در قالب کمک‌های مومنانه در ماه محرم از محل موقوفات توزیع شد، همچنین در زمان سیل در چندین مرحله غذای گرم در سیمرغ توزیع شد و در ساخت و ساز برای سیل زدگان فعالیت‌هایی را انجام داده است.

 

حجت الاسلام حیدری اظهار کرد: طی یک سال اخیر 116 وقف جدید به ارزش حدود 500 میلیارد تومان در مازندران ثبت شد.

 

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری 100 هزار بسته کمک مومنانه و غذای گرم از محل موقوفات تهیه و در مناسبت های مختلف بین نیازمندان توزیع شد که بیشترین آن در ماه محرم بوده است.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه اوقاف در کنار فعالیت های فرهنگی و مذهبی یکی از سازمان هایی به شمار می رود که فعالیت های اقتصادی می کند ،گفت: 10 طرح اقتصادی بزرگ موقوفات در مازندران شناسایی شده است که با ورود سرمایه‌گذار و حمایت مسئولان استانی و کشوری شاهد شکوفایی بزرگی در حوزه موقوفات استان خواهیم بود.

کد خبر 983271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha