طرح کاداستر با هدف تثبیت مالکیت دولت اجرا می شود

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی این شهرستان با هدف تثبیت مالکیت دولت و روان شدن پاسخگویی به استعلامات انجام می شود.

«مصطفی سیامکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی این شهرستان با هدف تثبیت مالکیت دولت و روان شدن پاسخگویی به استعلامات، نیمه نخست امسال در سطح ۸۰ هزار هکتار انجام شد.

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان بیان کرد: اجرای طرح کاداستر ارضی ملی و دولتی در ۳۶ پلاک شهرستان انجام شد.

 

سیامکی عنوان کرد: در این مدت نشست های کارگروه رفع تداخلات ناشی از قوانین ملی شدن اراضی و اصلاحات اراضی در سطح ۱۸ پلاک با مساحت ۲۴ هزار و ۷۰۸ هکتار انجام و اختلافات اراضی دولتی و مردم تعیین تکلیف شده است.

 

وی با بیان اینکه تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص از مهم‌ترین مزیت‌های کاداستر اراضی ملی محسوب می‌شود، خاطرنشان: این اقدام افزایش ضریب حفاظتی اراضی را نیز به دنبال دارد.

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان تصریح کرد: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی برقرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت دیگر مزایای این طرح را شامل می‌شود.

 

سیامکی ادامه داد: گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

 

 

کد خبر 983382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha