بیست‌ ونهمین اجلاس سراسری نماز در فومن برگزار می‌شود

محبوبی گفت: همزمان با سراسر کشور بیست‌ ونهمین اجلاس نماز با عنوان «مدرسه، خانه و مسجد» در فومن برگزار می‌شود.

«رضا محبوبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور بیست‌ونهمین اجلاس سراسری نماز در این شهرستان هم برگزار می‌شود.

 

سرپرست آموزش و پرورش فومن با بیان اینکه بیست‌وهشت اجلاس سراسری نماز هر ساله با پیام مقام معظم رهبری در سطح کشور برگزار شده است افزود: عنوان فراخوان بیست‌ونهمین اجلاس نماز سه موضوع مهم «مدرسه، خانه و مسجد» است.

 

وی گفت:  نقش مسجد، مدرسه و خانه در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ترویج معارف نماز، ارتباط مسجد، مدرسه و خانه در پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه، دفاع مقدس، الگوی تجلی تربیت یافتگان مسجد، مدرسه و خانه تراز سلامی، آسیب شناسی پیوند مسجد، مدرسه و خانه و ارائه راهکارهای اصلاحی از محورهای فراخوان نماز است.

 

محبوبی با بیان اینکه از 23 ائمه جماعت مدارس در آبان ماه سال جاری تجلیل به عمل می‌آید تصریح کرد: حوزه معاونت پرورشی اقدامات و تمهیدات خوبی برای برگزاری اجلاس نماز صورت دهد.

 

سرپرست آموزش و پرورش فومن با تاکید به ترویج فرهنگ نمازخوانی جماعت در مدارس خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در نمازهای جماعت کاملا اختیاری و داوطلبانه است.

 

وی با بیان اینکه معلمان می توانند تقش مهم و تاثیرپذیری در اندیشه و اعتقادات دانش‌آموزان داشته باشند اظهار کرد: ما از معلمان می‌خواهیم تا با تشویق و شرکت هر چه بیشتر در برگزاری نماز جماعت مدارس نقش و اهمیت نماز را در زندگی برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

 

محبوبی با اشاره به اینکه نماز و معنویات می‌تواند برای رشد روح مفید باشد و این اهمیت و توجه به نماز را نشان می‌دهد افزود: نقش نماز در زندگی ما انسان‌ها بسیار مثبت و تاثیرگذار است و نماز ما را میتواند به درجات رفیع در دنیا و سعادت ابدی در آخرت برساند.

 

کد خبر 983410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha