زندگینامه شهید والامقام «محمد آتون پریخان» برای فعالان کانون فرهنگی هنری شفیق روایت شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شفیق گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید والامقام «محمد آتون پریخان» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای فعالان این کانون روایت و بازخوانی شد.

«کامک تیموری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید والامقام «محمد آتون پریخان» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای فعالان این کانون روایت و بازخوانی شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شفیق تصریح کرد: شهدا راه سرخ نهضت حسینی را در عصر حاضر زنده کردند و آموختن که می توانیم در راه امام حسین (علیه السلام) همچنان گام برداریم و در مقابل ظالمان زمان ایستاد.

 

وی ادامه داد: استقبال خوب نوجوانان و جوانان از چنین برنامه های فرهنگی می تواند زمینه ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را مهیا کند.

 

تیموری اعلام داشت: آنچه که در جامعه ملموس هست توجه عموم افراد به مقوله فرهنگ به ویژه در حوزه ایثار و شهادت است و باید تلاش کنیم تا مفاهیم دفاع مقدس را به نوجوانان و جوانان به عنوان پاسداران از حریم آرمان های انقلاب اسلامی به خوبی انجام گیرد.

 

شهید محمد آتون پریخان متولد 1346 از شهرستان بیله سوار بود و پس از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حضور داوطلبانه عازم جبهه حق علیه باطل شد و چهارم تیرماه 1367 در جزیزه مجنون به فیض شهادت نائل شد و پیکر این شهید در گلزار امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای باباش کندی  به خاک سپرده شد.

 

در فرازی از وصیت نامه این شهید آمده است: وقتی کشور در آرامش است؛ مال ماست، پس باید در هنگام جنگ نیز از آن ما باشد و برای دفاع از آن باید خون بدهیم و از سرزمینمان  دفاع کنیم تا سر دشمن را به خاک بمالیم. راه امام را ادامه دهید و نگذارید زحماتی که امام برای اسلام و انقلاب کشیده است پایمال شود.

کد خبر 983438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha