ملتی که با شهدا پیوند خورده بانشاط و زنده است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملتی که به شهدا بپیوندد ملت زنده و با نشاط است لذا ملت ایران زنده و با نشاط و عزم قاطع است چون با شهدای عزیز پیوند دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی، پنجشنبه(۲۴ مهر) در مراسم وداع با پیکرهای مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس در محل اداره کل تأمین اجتماعی استان در سخنانی با تسلیت ایام حزن انگیز در روزهای پایانی ماه صفر گفت: با رحلت جانگداز پیامبر، ارتباط با وحی قطع شد.

 


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشییع شهدا اظهار کرد: روح مطهر آنان بر ظاهر و باطن ما شاهد و ناظر است و مقام شهدا را خدا می شناسد زیرا آنان را تکریم کرده، زنده دانسته و مرده پنداشتن ایشان نهی کرده است و قبل از آنکه خون پاک شهید به زمین برسد به زندگی ملکوتی دست یافته است.

 

 

وی ادامه داد: شهید به مقام حیات الهی دست یافته آنگاه به لقاء الله دست می یابد لذا زنده است و روزیِ مخصوص الهی دارد و ملتی که به شهدا بپیوندد ملت زنده و با نشاط است لذا ملت ایران زنده و با نشاط و عزم قاطع است چون با شهدای عزیز پیوند دارند.

 

 

حجت الاسلام علیمرادی خاطرنشان کرد: سبک زندگی شهید یک اصل دارد که همه شرافت و کرامت و عزت ها ریشه در آن اصل دارد و آن «معامله با خدا» است؛ شهید به چه رازی در این عالم دست یافته و چه حکمی دریافته است؟! طرف معامله حیات شهید خدا است نه چیز دیگر لذا خدا می فرماید که خود خریدار شهید است؛ پس ملتی که در این اصل به شهدا اقتدا کند آن ملت خدایی می شود و همه مرزهای عزت و شرافت و.. را در می نوردد.

 


وی در پایان سخنان خود به سالروز واقعه ۲۴ مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال ۵۷ توسط رژیم ستمشاهی اشاره و تصریح کرد: چهره درخشان ولایت مداری و پهلوی ستیزی مردم کرمان در آن روز ثبت و ضبط  شد و دو شهید باقدرت جوپاری و شهید یزدان شناس به شهادت رسیدند.

 

 

علی حسینی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان هم میزبانی از شهدا را افتخاری دانست و گفت: افتخار دیگر سازمان این است تعداد زیادی از فرزندان و خواهران و برادران شهدا در این سازمان خدمت دارند.

 

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز همراه دیگر دستگاه های اجرایی و نیروهای مردمی و سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم حرم و مبارزه با ویروس کرونا همواره در میدان بوده و بیش از ۶۰ شهید تقدیم اسلام کرد.

 

 

حسینی خواست شهدا از مسئولین را گره گشایی از کار مردم دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ شهید و شهادت و عاشورا رضایتمندی برای مردم ایجاد کند و در کنار ولایت مداری و پیروری از رهبری باید همواره مسیر درست را شناخت و در آن مسیر قدم برداریم و خدمتگزار مردم باشیم.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 983495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha