تشییع باشکوه ۵ قهرمان وطن در دیار علویان

تشییع پیکر پاک پنج شهید مدافع حرم از شهدای خان‌طومان در شهرهای ساری، قائم‌شهر، آمل، بابل و فریدونکنار با شکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، در روزهای پایانی ماه صفر که طبق روال هر ساله مردم مازندران با برپایی دستجات عزاداری خود را رهسپار زیارت امام هشتم شیعیان برای شرکت در مراسم های عزاداری دهه پایانی صفر کرده بودند که امسال به دلیل شرایط کرونایی این مراسم ها لغو شده ولی خبر بازگشت و تفحص 5 شهید مدافع حرم مازندران، رنگ و بویی عاشورایی، رضایی، فاطمی و زینبی به مازندران داده است.

آئین تشییع پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم مازندران از صبح امروز با حضور پرشور مردم شهید پرور مازندران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و این کبوتران خونین بال به مقصد خانه‌های ابدی بدرقه شدند.

 

پیکرهای مطهر شهیدان بلباسی، رادمهر، رجایی فر، عابدینی و حاجی پور امروز بر روی دستان مردم شهرهای قائم‌شهر، ساری، بابل، فریدونکنار و آمل تشییع و خاکسپاری شده است.

 

پیکر مطهر شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر که در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود پس از گذشت چهار سال و پنج ماه به میهن اسلامی بازگشت و با استقبال گسترده مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران از مقابل سپاه ناحیه بابل تشییع و در زادگاهش روستای کامیکلا در بندپی غربی به خاک سپرده شد.



شهید مدافع حرم محمود رادمهر که به چمران لشگر 25 کربلا لقب گرفته بود در تعدادی از درگیری‌ها و آزادسازی جنگ سی و سه روزه لبنان و جنگ‌های محلی در سوریه همپای سرداران شهیدی چون حاج قاسم سلیمانی دلاوری و رشادت‌هایی کرده است.شهید رادمهر در 17 اردیبهشت 95 به همراه تعدادی از همرزمان خود در صحرای خان طومان در جنگ نابرابر داعشیان به درجه رفیع شهادت نائل امده و پیکر پاکش پس از حدود 5 سال به مام وطن بازگشت. پیکر مطهر این شهید والامقام به همراه چهار همرزمش در بارگاه ملکوتی امام هشتم نیز تیمم یافته و امروز در آرامگاه ملامجدالدین ساری به خاک سپرده شد.

 

پیکر مطهر شهید مدافع حرم علی عابدینی که در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود پس از گذشت 4 سال و 5 ماه به میهن اسلامی بازگشت و  با استقبال گسترده مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران از مقابل سپاه ناحیه فریدونکنار تشییع و در زادگاهش روستای فِرِم به خاک سپرده شد.



پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمد بلباسی امروز بر روی دستان مردم قدرشناس قائم‌شهر تشییع شد. پیکر مطهر این شهید والامقام از حسینیه عاشقان ثارالله به سمت گلزار شهیدای سید ملال تشییع شد. دیشب و دیروز نیز مراسم وداع با این شهید والامقام در شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

 

پیکر شهید والامقام بلباسی که نماز میت برای او توسط آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اقامه شده در بین زار عموی شهید وی و شهید شیرسوار تدفین شده است.



مراسم تشییع مسافر خان طومان شهید رضا حاجی زاده با اجرای با شکوه تشییع مردم شهر امیرالمومنین آمل انجام شد.

 

این تشییع با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت خودرویی انجام شد از میدان هزارسنگر آغاز و تا گلزار مزار شهدای امام زاده ابراهیم(ع) این شهرستان ادامه یافت.

 

 

کد خبر 983496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha