نگارگری می تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند

مروارید با بیان اینکه هنرمندان با تولید آثار خود، راه و مکتبی را تاسیس می کنند که سالها ماندگار می شود و گسترش پیدا می کند، گفت:نگارگری می تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» در بازدید از نمایشگاه نگارگری «شرح فراق» با اشاره به ماندگاری آثار هنری افزود: هنرمندان با تولید آثار خود، راه و مکتبی را تاسیس می کنند که سالها ماندگار می شود و گسترش پیدا می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه آثار بسیار خوبی را امروز در این نمایشگاه شاهد بودیم، گفت: ما همیشه این فکر را می کنیم که چگونه ایده فرهنگی و دینی، یا یک سنت کهن را برای جوان امروز معنا دار کنیم، چگونه می شود، از ابزار هنر و زیبایی شناسی که یک مسئله درونی است، به یک توافق و همبستگی درباره مفاهیم و یک هویت واحد، در سپهر عمومی، دست پیدا کنیم، این مهم تنها با زبان هنر به نمایش گذاشته می شود.

 

وی با تاکید بر آنکه در این نمایشگاه، شاهد توافق حول مفهوم امام رضا(ع)، معراج پیامبر (ص)، محبت اهل بیت (ع) بودیم، افزود: صورتبندی زیبایی شناسانه این مفاهیم، به خوبی و به شکل متکثر در دستان هنرمندانی که آثارشان به نمایش گذاشته شد مشاهده می شد.

 

مروارید با بیان اینکه به عقیده من، این نمایشگاه یک دانشگاه معنویت برای جوانان و نوجوانان مشهدی در تراز ملی بود، اظهار داشت: امیدواریم با همراهی این انجمن، استعداد های جوان را شناسایی و حمایت کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تشکر از آستان قدس رضوی و مدیریت نگارخانه رضوان مشهد در برپایی این نمایشگاه، گفت: امیدواریم این همکاری ها ادامه پیدا کند و شاهد به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان بسیاری در این مجموعه باشیم.

کد خبر 983504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha