​کمک بنیاد علوی برای رونق اشتغال در شهرستان درمیان

بخشی از ورود بنیاد علوی برای ایجاد اشتغال درزمینه نیروگاه خورشیدی خانوادگی(۵ کیلوواتی) در شهرستان درمیان خبر داد.

«حسینعلی بخشی» در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری شبستان در بیرجند به واگذاری نیروگاه‌ خورشیدی خانگی به خانواده‌های نیازمند، اقشار آسیب‌پذیر و .... در راستای ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح بنیاد علوی موافقت خود را برای مشارکت  و پرداخت کمک بلاعوض 10 میلیون تومانی به متقاضیان در این شهرستان اعلام کرده است.

 

فرماندار درمیان ضمن تقدیر از مشارکت بنیاد علوی در این شهرستان، هزینه مورد نیاز برای احداث پنل های خورشیدی خانگی را  40 تا 50 میلیون تومان برآورد کرد و  یادآور شد: علاوه بر ورود بنیاد علوی در اجرای این طرح سازمان برنامه و بودجه هم با پرداخت کمک 10 میلیون تومانی ورود خواهد کرد و مابقی به صورت تسهیلات کم بهره با کمک صندوق کارآفرینی امید محقق می شود.

 

بخشی با بیان این که در قالب این طرح هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی  در استان نصب و راه‌اندازی می‌شود، سهمیه شهرستان درمیان را حدود 650 پنل خورشیدی اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد: در صورت تقاضا میزان سهمیه شهرستان افزایش یابد.

 

به گفته وی تا کنون مبلغ 57 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای پروژه های سند توسعه میان مدت شهرستان درمیان توسط بنیاد علوی مصوب شده که بزودی برای اجرای پروژه ها پرداخت خواهد شد.

 

بخشی از پروژه های پیشنهادی سند توسعه میان مدت شهرستان، به انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد پنج ایستگاه دیجیتال و 6 زمین چمن مصنوعی با اعتباری بیش از  2 میلیارد و 200 میلیون تومان اجرایی شده و تعداد 6 ایستگاه دیجیتال جدید هم در هفته آینده جانمایی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

فرماندار درمیان با بیان این که مدرسه 6 کلاسه شهید شهریاری طبس مسینا هفته گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی کلنگ زنی شد، اعتبار برآورد شده برای این پروژه را بیش از 12 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار تا کنون 2.5 میلیارد تومان توسط شرکت ایمیدرو تعهد شده است.

 

بخشی بر تسریع روند اجرای پروژه هایی که با مشارکت بنیاد علوی در شهرستان انجام می شود تأکید کرد و از اداره کل ورزش و جوانان  خراسان جنوبی خواست در زمینه اجرای تعهدات مشارکتی خود در خصوص احداث زمین های چمن مصنوعی و دیگر پروژه ها همکاری بیشتری داشته باشند تا این پروژه ها در بازه زمانی تعیین شده به بهره برداری برسد.

 

به گفته وی با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و حمایت دولت، اقدامات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم استان انجام شده است.

 

 

کد خبر 983528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha