فعالیت بیش از ۷ هزار خادمیار رضوی در استان اصفهان

حجه فروش با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳ هزار خادمیار رضوی در استان اصفهان گفت: فعالیت کانون های محله ای می‌تواند به توسعه فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی کمک شایانی کند.

«مصطفی حجه فروش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، ضمن معرفی کانونهای خدمت رضوی، اصول کار این کانونها را هدایت و ساماندهی خادمیاران علاقه مند به خدمت به آقا علی بن موسی الرضا(ع) عنوان کرد.

 

دبیر کانون خدمت رضوی اصفهان ادامه داد: در حکمی که مقام معظم رهبری به آیت الله رئیسی برای تولیت آستان قدس رضوی نوشتند، به محرومیت زدایی و توانمند سازی محرومان و نیازمندان تأکید کردند و در این راستا طرح خادمیاری برنامه ریزی شد تا علاقه مندان به خدمت به امام رئوف چه در مشهد و چه در شهر محل زندگی شان بتوانند به نیازمندان مناطق محل زندگی خودشان خدمت کنند. 

 

وی با بیان اینکه کسانی هستند که صادقانه در هفته یک روز از وقت خود را وقف خدمت به نیازمندان در نقاط مختلف میهن اسلامی مان می کنند اضافه کرد: در استان اصفهان حدود ۱۳ هزار نفر برای خادمیاری ثبت نام و اعلام آمادگی کردند که حدود شش هزار و۷۰۰ نفرشان با گذراندن آموزش های مقدماتی در اصفهان و مشهد، مقدمات خدمتشان فراهم شده است.


حجه فروش خاطر نشان کرد: سایر علاقمندان که آموزش های مقدماتی شان به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده بود نیز بعد از ماه صفر  آموزش های شان از سر گرفته می شود.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی اظهار داشت: استان اصفهان ۲۰ کانون خدمت رضوی دارد که این کانون‌ها بسته به تخصص ها و مهارت های خادمیاران به و جود آمده و هر کانون با توجه به مهارت های خود در رفع محرومیت از نیازمندان خدمت می کند.

 

وی در پایان در رابطه با گسترش فعالیت کانونها از طرحی به نام تشکیل کانون های محلی در جوار خیریه هایی که در سطح شهر و در روستاها و شهرستانها ایجاد شده نام برد و گفت: کانون های محله ای می توانند در کنار خیرین قرار بگیرند تا توانشان برای خدمت رسانی به مردم  نیازمند بیشتر شود.

کد خبر 983553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha