اشتغال و نامناسب بودن محیط های شهری از مشکلات اصلی نابینایان است

کشفی نژاد گفت: از اصلی ترین مشکلات نابینایان می توان به نامناسب بودن محیط شهری و ایاب و ذهاب، آموزش، اشتغال، ورزش، ﺗﻬﻴﻪ ﻛﺘﺐ درسی و ﮔﺮان ﺑﻮدن وﺳﺎﻳﻞ آﻣﻮزشی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمد صادق کشفی نژاد»، امروز (پنج شنبه 24 مهر) با تبریک روز جهانی نابینایان و عصای سفید در جمع خبرنگاران گفت: 19 هزار و 883 معلول بینایی تحت پوشش بهزیستی فارس قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: از این آمار 6 هزار و 490 نفر مربوط به شیراز است که شامل 2 هزار 87 نفر زن و چهار هزار و 403 نفر مرد می شوند.

وی با اشاره به مشکلات نابینایان و کم بینایان بیان کرد: از اصلی ترین مشکلات آنها می توان به نامناسب بودن محیط شهری و ایاب و ذهاب،  آموزش، اشتغال، ورزش، ﺗﻬﻴﻪ ﻛﺘﺐ درسی و ﮔﺮان ﺑﻮدن وﺳﺎﻳﻞ آﻣﻮزشی اشاره کرد.

کشفی نژاد ادامه داد: در حوزه ورزش نابینایان با ﻋﺪم وﺟﻮد ﻓﻀﺎﻫﺎی ورزﺷی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﺎزی ﺷﺪه و مربیان مخصوص نابینایا هستیم که موجب کاهش سرانه ورزشی در این حوزه می شود.

وی با اشاره به اشتغال به عنوان دغدغه دیگر این قشر گفت: اﻛﺜﺮ ﻛﺎﻓﺮﻣﺎﻳﺎن در ﺑﻪ ﻛﺎرﮔﻴﺮی اﻓﺮاد ﻨﺎبینا تمایلی ندارند و ﺟﺎﻣﻌﻪ نیز به توانمندی نابینایان واقف نیست که باید برای کاهش این مشکلات با هم افزایی گسترده اقدام شود.

کد خبر 983573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha